Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tomato Street 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tomato Street 7

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tomato Street 7
    Sendt: 11-September-2012 kl. 20:37
Endnu en bygning har set dagens lys. Denne er inspireret af historien om, at forfatteren Ian Fleming skrev den allerførste James Bond roman mens han rekreerede i hotellet. Synonymet 007 stammer således fra opholdet i Tomato Street 7!!!
 
Det har ikke været muligt - i skrivende stund - hverken at få denne historie af- eller bekræftet, men nedenstående beskrivelse fandt jeg på internettet:
 

Villa Kundby Hotel offers comfortable luxury accommodation as a prestigious boutique hotel near Holbaek, Denmark. Located on the edge of the Lammefjorden and the Marguerite tourist route on the tranquil roads of Vestsjaelland, Villa Kundby is an ideal base to discover the magnificent views from Vejrhoej and all that Odsherred has to offer.

The conference centre with its own bar and private deck overlooking the village is ideal for cocktail parties, board meetings, product launches and seminars. Have a quiet drink in the Brick Bar. Relax with a bottle of sparkling in the LEGO workshop while playing a game of Mini-Taurus. The friendly host takes pride in offering outstanding service and attention to detail in a location second to none.

Getting there:
By car: From Copenhagen head west on 21 in the direction of Roskilde. Continue on 23 towards Holbaek and Kalundborg. Take the exit Holbaek Vest and proceed on 155 towards Svinninge. Turn left when reaching the sign “Kundby 1” and take the first right turn on Kirkebakken. The Villa Kundby Hotel is situated 50 metres up the road on the left hand side.

Activities: Villa Kundby has an extensive range of onsite activities that can be adapted.

Internet: With complimentary broadband internet access, the Ambassador’s workshop is the perfect spot for reading, writing, or a wide selection of LEGO games.
For music lovers, The Brick Bar offers a complete collection of Frank Sinatra songs as well as Louis Armstrong, Ray Charles, and other great artists.

Outdoors: The expansive outdoor terrace which can also be heated provides an alternative outdoor dining facility with superb views over the village. For those wanting to exercise the brand new Kundby Fitness Park offers a broad variety of training possibilities.

 

 

 

 

 

 

Til top
Verner.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1439
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Verner.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 06:13
Ja det ser jo som sædvanligt godt ud, mere er der ikke, at sige om det. er vildt med Tomato Street
Verner Petersen

        VVS

9 volt tog styre

Medlem nr: 10

       
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 07:31
Endnu en flot udvidelse!

Buen over mosaik vinduet er super flot. Jeg kan også godt lide de der offset lige over mosaikken. Farverne er også (som altid) super godt afstemt. På nær: mosaik vinduet. Der er alt for mange vilde farver, der bryder med den ellers eksklusive stil. 
Castle fan
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5421
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 11:16
En af dine flotteste bygninger hidtil, og det siger ikke så lidt Thumbs Up
Specielt vild med facadens symmetri, søjlerne og buen derover, og så formår du at få detaljerne med uden at det virker overlæsset, flot!


Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-September-2012 kl. 11:17
Til top
Morten.Godiksen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 27-August-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 33
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Godiksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 12:30
Nøj, hvor er det bare et flot byggeri - og så mange gode detaljer! Fantastisk!!!! :-)
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 13:50
Jeg er ret vild med døren, selvom jeg måske ikke lige synes at det ligner hovedindgangen til et eksklusivt hotel.

Men hvorfor får de ikke gjort noget ved skorstenene? Resten af hotellet er ellers i fin vedligeholdelsesstand, men de må da få tilkaldt en murer. Det ender da med at en gæst får en klump puds i bowleren. Wink

Som allerede nævnt så er buen også rigtig flot, og taget er i det hele taget nydeligt velproportioneret. Thumbs Up
Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 14:40
Jeg kan kun give Dennis ret, det er et fantastisk flot byggeri 60
Men hvad er det for en hvid klods der er brugt 4 af på forside, øverst på tagets bue, over døren og over to af vinduerne? 
Også døren kan jeg ikke lige gennemskue men jeg tror det kunne være 6 stk.
 
Flot og gennemført med nogle fremragende byggeteknikker som altid når kunstværkerne kommer fra dig.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2012 kl. 18:31
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Jeg er ret vild med døren, selvom jeg måske ikke lige synes at det ligner hovedindgangen til et eksklusivt hotel.

Men hvorfor får de ikke gjort noget ved skorstenene? Resten af hotellet er ellers i fin vedligeholdelsesstand, men de må da få tilkaldt en murer. Det ender da med at en gæst får en klump puds i bowleren. Wink

Som allerede nævnt så er buen også rigtig flot, og taget er i det hele taget nydeligt velproportioneret. Thumbs Up
Du har helt ret, Martin, men denne model blev bygget ud i en køre på en dag og offentliggjort umiddelbart efter, så min normale kvalitetskontrontrol var sat på sleep Wink Der skulle bare prøves nogle ting Big smile
 
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Jeg kan kun give Dennis ret, det er et fantastisk flot byggeri 60
Men hvad er det for en hvid klods der er brugt 4 af på forside, øverst på tagets bue, over døren og over to af vinduerne? 
Også døren kan jeg ikke lige gennemskue men jeg tror det kunne være 6 stk.
 
Flot og gennemført med nogle fremragende byggeteknikker som altid når kunstværkerne kommer fra dig.
Rigtigt gættet, Casper fsva. døren, og H-klodsen er fra Hero Factory.
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 14:43
Når du poster sådan noget af den type, undrer jeg mig om nogen siden jeg kan bygge så godt...

Super godt , dog jeg må give ret til andre at døren ligner ikke et hotel dør. Faktisk, skriger den dør til mig "blive væk"... ikke noget man ønsker sig når man ejer et hotel.

Men er der bare mig, eller mangler ikke en bag facade??

Redigeret af Sandra.Almeida - 13-September-2012 kl. 14:44
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 17:05
Citat: Sandra.Almeida Sandra.Almeida skrev:

Men er der bare mig, eller mangler ikke en bag facade??
Den har jeg faktisk ikke noget billede af, men den er der da - med vinduer og det hele. Niveauet er dog ikke på højde med forsiden. Det er noget jeg har lært af LEGO System A/S Wink
Bagsiden kan du se i Skærbæk.
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 17:18
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:


Den har jeg faktisk ikke noget billede af, men den er der da - med vinduer og det hele. Niveauet er dog ikke på højde med forsiden. Det er noget jeg har lært af LEGO System A/S Wink
Bagsiden kan du se i Skærbæk.


Ah, jeg har lært et eller andet sted (uni) at en byggning har altid 4 facader, selv hvis der ikke sker "noget" på dem.
Du burde ikke bruge de dårlig vane fra LEGO System A/S.
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.