![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Min store drøm i Billund et LEGO museum |
Besvar
|
| Forfatter | ||
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Medlem siden: 12-Februar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 543 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Min store drøm i Billund et LEGO museumSendt: 17-August-2012 kl. 05:47 |
|
|
Jeg syntes at I skulle se mit oplæg til et LEGO "museum" i Billund. LEGO HOME
Drømme går i korte træk ud på at bygge et "museum" i forbindelse med LEGOLAND og her i skabe et hjem for hver LEGO serie. Hvert område er bygget på det univers som der var skabt omkring serien da den var i butikkerne. Drømmen er at du som besøgende får en gnist af den oplevelse/følelse du havde da du stod i legetøjsbutikken som barn eller åbnede din pakker til jul. Online PDF version http://issuu.com/rasmus.fachmann/docs/lego_home Jyske Vestkysten http://www.jv.dk/ Se YouTube video http://www.youtube.com/watch?v=rbdFRoSHR5c ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Rasmus.Fachmann - 29-Januar-2013 kl. 17:29 |
||
![]() |
||
Rasmus.Ansbjerg
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2011 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2571 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 06:01 |
|
|
Meget interessant...
Kan du fortælle lidt mere om projektet generelt? Jeg vidste ikke der havde været snak om et museum i forbindelse med Legoland, kun inde i byen omkring torvet, men det er vidst gået i vasken. Er det bare frit fra leveren eller har der været en idé konkurrence eller lign.? Det ser ellers rigtig fint ud... /Rasmus
|
||
![]() |
||
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 06:12 |
|
|
Er det et studie-projekt eller lign.?
|
||
![]() |
||
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Medlem siden: 12-Februar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 543 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 06:25 |
|
|
Det er kun min egen drøm ikke en opgave. Jeg har sendt det til LEGo men ikke fået så meget respons fra dem, men håber da på
at de får øjnene op for det.
|
||
![]() |
||
Thomas.Due.Larsen
Klods
Medlem siden: 03-Juni-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 139 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 10:39 |
|
|
Hold da op hvor er det godt fundet på
//Over and out agger_18
|
||
![]() |
||
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 10:47 |
|
|
Ja det er jo spørgsmålet om LEGO vil investere i det. Jeg vil dog mene at det sted som dette ville kunne tiltrække flere kunder til LEGOLAND og måske med flere overnatninger til HOTEL LEGOLAND. Desuden kunne det holde åbent hele året. Og hvem ville ikke drømme om at se 7740 eller 497 i deres rette element med instruktion, kasse mm.
|
||
![]() |
||
Jesper.Burgdorff
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2500 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 10:52 |
|
|
Kanon ide, det kunne være helt kanon, og det ser godt gennemtænkt
|
||
|
Jesper Burgdorff Madsen
|
||
![]() |
||
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2318 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 11:02 |
|
|
Super flot og meget professionelt lavet.
|
||
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 15:17 |
|
|
Flot arbejde - og en rigtig god idé - however
Det tror jeg er et problem. Det er der næppe mange af nutidens børn, der drømmer om! Du skal tænke langt videre og indbygge aktiviteter og mere spændende oplevelser (end "antikke" LEGO sæt).
|
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 16:02 |
|
Jeg synes, det er en kanon idé, Rasmus - og det er tydeligt, at du har tænkt meget over ideen og udførslen... Det er rigtig flot lavet! Hvis jeg arbejdede hos Lego - så ville jeg nok godt kunne bruge dig til et eller andet - uanset om Lego ville godtage din idé eller ej... Det, at du lige smider sådan et projekt sammen uopfordret - det må da give point og kunne bruges i en eller anden afdeling... Mht. det realistiske i projektet - så tror jeg ikke på, at de ville bruge så meget plads og investering på at lave et område for HVERT et tema gennem tiden......men jeg tror godt på, at det ville kunne lokke en masse ekstra besøgende til Billund... Jeg tror godt, man ville kunne lave områder for de mest ikoniske temaer.... City... Trains... Castle... Pirates... Classic Space... Space Police... Blacktron... Og Svend Erik - nej - nutidens børn vil måske ikke være lige så interesseret som forældrene - men en del (både voksne og børn) ville synes, det var fedt... Og der er jo mange forlystelsesparker, hvor der er en museums-afdeling til de voksne, og så en forlystelses-del til børnene.... Og jeg er sikker på, at min søn ville elske at se de gamle ting også... Så jeg tror nu godt på ideen.... Men der er en milliard kilometer fra at tro på ideen, og så få Lego til at lave investeringen... ![]() |
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 16:11 |
|
|
Tak for de mange input. Jeg er helt enig kun at LEGO sæt ville være for kedeligt i længden. Det er også derfor jeg forslå reklamer, videoer, film, bluetooth osv. og så skal man huske på at det ikke kun er gamle sæt men helt frem tid 2012 og kommende serier der skal vises frem så der både er noget for voksne og børn. I min video af LEGO HOME er det nok en smule trivielt at gå igennem men jeg blev ramt at god gammeldags computer begrænsninger så jeg kunne ikke placere alle de ting jeg havde drømt om. Hvis der er nogen der har adgang til en super renderings computer må de gerne sige til. Specifikt til børn er "børnstørrelse" minifigurerne og klodser tænkt som en interaktivitet som børn gerne må rør og lege med. F.eks. husket i fabuland hvor man selvfølgelig skal kunne gå ind hvis man har den rette størrelse.
Redigeret af Rasmus.Fachmann - 17-August-2012 kl. 16:26 |
||
![]() |
||
Anne.Mette.V
Liftarm
Medlem siden: 20-September-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4244 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-August-2012 kl. 16:28 |
|
|
Flot lavet
Men jeg synes, der mangler noget af det, som de har i Idé-huset. Her fortæller de historien bag LEGO koncernen lige fra da Ole startede op i 1932 med at lave trælegetøj.
Så min "drøm" af et LEGO Museum er indholdsmæssigt mere som Idé-huset i større målestok.
|
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7450 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-August-2012 kl. 18:19 |
|
|
TLG får nok ikke sjældent bud på hvad de kunne gøre med deres brand, så det er nok ikke den frivillige indsats, som man skal sælge sig selv på — det kan MOCere i hvert fald skrive under på. Der er nogle gode pointer er i tråden, som det måske er værd at implementere. Held og lykke med projektet.
![]() |
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Tomas.Lørup
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 17-December-2010 Sted: Danmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1584 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-August-2012 kl. 01:52 |
|
|
BYG det da i lego, og få det med til Lego World ;D
|
||
|
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
|
||
![]() |
||
Martin.Vest.Hansen
Klods
Medlem siden: 13-April-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 220 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2012 kl. 16:56 |
|
|
Det ville som Tomas siger faktisk ikke være helt tosset måske også at bygge det i lego |
||
![]() |
||
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Januar-2013 kl. 11:39 |
|
|
Der er vist gang i medierne i øjeblikket. |
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Januar-2013 kl. 11:49 |
|
|
Interessant med opførelsen af et nyt hus i midtbyen... |
||
![]() |
||
Jesper.Burgdorff
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2500 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Januar-2013 kl. 12:15 |
|
|
Jeg håber de tager mange af ideerne med desuden kunne man håbe på en LEGO-store Billund hvor man ikke absolut skal ind i parken for at købe sæt :-)
|
||
|
Jesper Burgdorff Madsen
|
||
![]() |
||
Peder.Svend.Pedersen
Panel
Medlem siden: 09-August-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1343 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Januar-2014 kl. 07:37 |
|
|
Jeg erindrer emnet var oppe på en bustur til Miniature Wunderland hvor København var i spil og vil lige gøre opmærksom på at det er nu der skal indsendes forslag til papirøens indretning. http://politiken.dk/kultur/arkitektur/ECE2187618/papiroeen-vil-dele-udsigten-med-hele-byen/
|
||
|
Peder Svend Pedersen
|
||
![]() |
||
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Januar-2014 kl. 07:49 |
|
|
Hej Peder
Sikket et sammentræf det var helt klart en af mine ønsker i forhold til en placering men jeg troede ikke det kunne blive muligt. Tusing tak for linket. Mvh Rasmus Fachmann
|
||
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |