![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Min første stor LEGO model (30.000 klodser) |
Besvar
|
| Forfatter | |
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Medlem siden: 12-Februar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 543 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Min første stor LEGO model (30.000 klodser)Sendt: 15-August-2012 kl. 10:24 |
|
Mit projekt for Scandlines A/S. En model af deres nye færge Berlin. Der gik over 30.000 klodser til projektet og det tog ca. 3 måneder at lave. Se den her på youtube. http://www.youtube.com/watch?v=LCbDIUKQclY
|
|
![]() |
|
Benjamin.Jakobsen
Liftarm
Medlem siden: 04-Februar-2012 Sted: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2130 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-August-2012 kl. 10:32 |
|
Nice, det er da noget af en start.
|
|
![]() |
|
Henrik.Ludvigsen
Dæk
Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 7917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-August-2012 kl. 10:41 |
|
Sikken en entre
Ser godt ud. Mvh Henrik |
|
![]() |
|
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-August-2012 kl. 12:09 |
|
Velkommen til byggepladen !!!!!!!!!!!
Den er flot, og ligner bare helt vildt
|
|
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Online Point: 3039 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-August-2012 kl. 15:42 |
|
Fin lille færge du har bygge der, det er nogle fede detaljer med lys og interiør, porte der kan åbnes, og roterende radar. Men hvad er det for et stativ der er oven på skortenene, det ser ud til at være noget lys eller sensor noget, men det passer ikke så godt til modellen.
|
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Morten.Dalermoen
Panel
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1658 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-August-2012 kl. 16:15 |
|
Flott moc med mange fede detaljer og funksjoner
|
|
|
Morten Dalermoen
|
|
![]() |
|
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Medlem siden: 12-Februar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 543 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-August-2012 kl. 17:48 |
|
Ja det ser lidt sjovt ud men det er rent faktisk en mast med lanterner som man valgte at placere der. og den skal jo gerne ligne den originale skib.
|
|
![]() |
|
Henrik.Cwarzko
Tagsten
Medlem siden: 10-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 339 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2012 kl. 03:17 |
|
Flot model du har begået. Jeg kunne godt tænke mig at se nogle flere detaljer om placering af lys inden i modellen, samt hvorledes du har bygget øvrige funktioner - kan du finde nogle billeder af dette?
Keep up the good work!
Mvh.
|
|
|
Henrik Cwarzko
|
|
![]() |
|
C.Behrens
Dæk
Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5825 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2012 kl. 12:34 |
|
Hold da op, den er godt nok godt lavet.
Hvordan kan det være at man slet ikke kender noget til dig når du laver så store modeller? Det kan da ikke bare lige komme sådan ud af den blå luft? Er det en bestillingsopgave du har lavet til Scandlines? - eller arbejder du for dem? Virkelig flot model. Hvor står den udstillet? - på færgen?
|
|
![]() |
|
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-August-2012 kl. 16:10 |
|
Tak for de mange kommentarer Jeg har en smule flere billeder liggende på min Flickr side. http://www.flickr.com/photos/fachmann/ Færgen er lavet i samarbejde med Scandlines som jeg arbejder
for. Et fritidsprojekt jeg planlagt i LDD og senere bygget over
2½ måned. Den blev udstillet i Berlin til den årlige rejsemesse ITB http://www.itb-berlin.de/ Jeg har samlet på LEGO i mange år men aldrig lavet en stor
model før denne. |
|
![]() |
|
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 18:07 |
|
Mange tak for billedet af skibet på bagsiden af det nye Byggebladet magasin.
|
|
![]() |
|
René.Andersen
Flise
Medlem siden: 07-September-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 29 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 02:49 |
|
Virkeligt flot lavet. Jeg ville ønske at jeg havde tid og penge til klodser til sådan et projekt!
|
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Oktober-2012 kl. 13:13 |
Det manglede da bare. MOCs af den kvalitet er altid i farezonen for at komme på bagsiden af Byggebladet.
|
|
![]() |
|
Allan.Clausen
Tagsten
Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2012 kl. 15:07 |
|
Hej Rasmus.
Originalen til din model af "Berlin", samt søster skibet "Copenhagen" kommer desværre ikke til at sejle mellem Gedser og Rostock alligevel. Scandlines var ikke tilfreds med deres evner og forbrug, så de undlod at betale for dem, og nu skal de sælges til anden side af boet til det konkursramte værft. Det gør jo nok din model til den mest stabile af de tre både, som jeg forøvrigt syntes er et fantastisk byggeri. Så afhængig af hvor de kommer til at sejle, så kan det jo være du skal have skiftet lidt ud på farver og klistermærker ;-) Redigeret af Allan.Clausen - 05-December-2012 kl. 15:07 |
|
|
Allan Clausen
|
|
![]() |
|
Rasmus.Fachmann
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2012 kl. 15:17 |
|
Ja jeg er desværre godt klar over realiteterne. Det ligner ellers ikke tyskere at regne forkert med den kan åbent bart også ske for dem.
|
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2012 kl. 15:22 |
|
Super flot skib du har lavet.
|
|
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |