![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
DSB Køf 269 |
Besvar
|
| Forfatter | |
Dennis.Tomsen
Dæk
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 6064 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: DSB Køf 269Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:32 |
|
I frustration over ikke rigtigt at kunne få min Litra MK helt på plads, så trængte jeg til en smule luftforandring, og det blev så en DSB ’Køf’
Køffen er skala 1:45, 17 knopper lang, 8 knopper bred og består af 270 klodser. Klistermærkerne er igen igen hjemmegjorte og ser pænere ud end på billederne. ![]() Strømmen kommer fra den ældre og mindre 9v batteriboks + denne adapterledning, men Køffen er lavet således at 9v motor eller 4 sorte paneler + custom adapter kan benyttes i stedet.
![]() IR-Receiveren kan nemt tilgås:
![]() For at få plads til ledningerne, så kræver det maksimal udnyttelse af al ledig plads i Køffen, herunder hulerummet under batteriboksen: ![]() Størrelsesforholdet mellem Køffen og min MY:
![]() Køffens 8 knoppers bredde falder efter min mening heldigvis ikke synderligt i øjnene sammen med 6 knopper brede vogne:
![]() Opdateret LDD-arbejdsfilen til dem der skulle være interesseret.
Redigeret af Dennis.Tomsen - 06-Februar-2017 kl. 14:40 |
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2012 kl. 11:40 |
|
Jeg er forelsket....
|
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Bjarne.Lindevall
Plade
Medlem siden: 06-Februar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 81 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2012 kl. 14:00 |
|
Den er rigtig vellignende, godt lavet, kommer den også i en grøn vertion ?
|
|
![]() |
|
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1093 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2012 kl. 14:34 |
|
Imponerende lille tog!
|
|
|
Leg godt :)
|
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2012 kl. 15:32 |
|
Nej, hvor er den lige til at kramme, på den kærlige måde
|
|
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2012 kl. 17:22 |
|
Den er rigtig rigtig flot
|
|
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Dæk
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 6064 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2012 kl. 20:50 |
Jeg har leget med tanken om at bygge den i grøn eller mørkegrøn, men desværre hviler mit design på nogle klodser, som (endnu) ikke findes i de to farver. Gul derimod.....
|
|
![]() |
|
Jesper.Lindbæk
Panel
Medlem siden: 17-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 940 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Maj-2012 kl. 20:50 |
|
Jeg er dybt imponeret
|
|
|
Jesper Westlund Lindbæk
Oderint dum metuant I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it! |
|
![]() |
|
Tomas.Lørup
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 17-December-2010 Sted: Danmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1584 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2012 kl. 02:10 |
|
Meget flot..... mange gode detaljer..... og jeg vil give dig ret udfra billederne så vi det ikke malplaceret i forhold til 6 knob vogne
|
|
|
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
|
|
![]() |
|
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2012 kl. 11:25 |
|
Satme flot. Min egen køf er bygget på togmotor, men har sensor og batterikasse i en godsvogn.
|
|
![]() |
|
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2012 kl. 13:43 |
|
Rigtig sød Køf!
- den er nok sammen med MY'en mine favouritter!
Kan men evt. håbe på at der kommer en LDD fil op?
|
|
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2012 kl. 13:57 |
|
Også jeg klapper i mine små hænder
|
|
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2012 kl. 14:18 |
|
Det er rigtig flot, Dennis! Godt gået
|
|
![]() |
|
Rasmus.Ansbjerg
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2011 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2571 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2012 kl. 16:21 |
Læs nederst i det første indlæg... :-)
|
|
![]() |
|
Anders.Nielsen
Plade
Medlem siden: 20-August-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 52 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2012 kl. 16:36 |
|
SUPER FLOT!
Du burde snart få din egen serie hos LEGO!!!
Kan man lokke en vejledning ud for der er ingen grund til at selv at forsøge sig når der allerede er et mesterværk...
|
|
![]() |
|
Rasmus.Ansbjerg
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2011 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2571 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2012 kl. 17:14 |
Læs nederst i det første indlæg... :-)
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Maj-2012 kl. 18:09 |
Tak for den flotte ros!
Men....[seriøs mode on].....det vil være enormt synd (og ikke hensigten) hvis mine LDD-arbejdsfiler afholder nogle fra at forsøge selv ud i de samme modeller eller andet togbyggeri bare fordi det ikke kan gøres bedre, flottere eller bare anderledes - for det kan det altid
Det er bare at klø på og få vist frem, så vi andre kan blive inspireret Redigeret af Dennis.Tomsen - 06-Maj-2012 kl. 19:08 |
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Maj-2012 kl. 01:25 |
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 11:08 |
|
Opdateret LLD-fil - meget lille forbedring
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |