![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
AFOLs på Facebook |
Besvar
|
| Forfatter | |
Steen.Villumsen
Panel
Medlem siden: 07-August-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1266 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: AFOLs på FacebookSendt: 17-Marts-2012 kl. 13:42 |
|
Lad mig starte med en indrømmelse: jeg er en doven fyr.
Det kommer gerne til udtryk når jeg kigger på diverse LEGO relaterede websites, og ofte tænker "fårk det er cool, det burde jeg smide på Byggepladens forum!... men ven, så skal jeg kopiere linket, lave et emne og... Zzz... og så for jeg det desværre sjældent gjort" ![]() Men, ofte er det hyper-nemt at dele noget på Facebook da mange sites klarer det med ét klik. Derfor vil jeg lige slå et slag for Facebook-gruppen "Danske LEGO Fans, AFOL of Denmark" som flere af Byggepladens medlemmer allerede er medlem af. Dette skal jo overhovedet ikke være en undskyldning for ikke at dele ting på Byggepladens Forum, men det er hurtigt og nemt - og hvem ved, måske kigger et potentielt medlem med på Facebook
![]() |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7450 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Marts-2012 kl. 15:14 |
|
Den gruppe kan jeg godt skrive under på. Særligt efter jeg fik slået dens 'email notification' fra. Man ser jo alligevel alle nye meddelelser og aktiviteter, når man engang imellem logger ind på FB.
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Ole.F.Berry
Klods
Medlem siden: 26-November-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 235 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 18:43 |
|
Jeg vil foretrække interresante ting bliver postet her da FB er <censoreret> og bliver dette års (eller næste) myspace anyway. Meget flygtigt, meget ligegyldigt
Byggepladen er en gammel dame og hun kan leve i mange år. Hvad der end sker på et socialt netværk lækker (MEGET) hurtigt ud til bedstemor alligevel Lad os holde det her, pretty please ![]() |
|
![]() |
|
Jesper.Lindbæk
Panel
Medlem siden: 17-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 940 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 19:31 |
|
Helt enig med Ole
|
|
|
Jesper Westlund Lindbæk
Oderint dum metuant I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it! |
|
![]() |
|
Birgit.Hansen
Klods
Medlem siden: 05-August-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 193 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Marts-2012 kl. 05:28 |
|
|
![]() |
|
Sus.Warming
Tagsten
Medlem siden: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 524 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:31 |
Nu er det jo ikke fordi det ene udelukker det andet... Jeg har det præcis som Steen, at ind imellem er der nyheder, billeder eller andet spas jeg ikke får lagt op på Byggepladen fordi jeg ikke lige er logget ind etc., og så er det da super fint hvis dem som er ivrige FB-brugere kan udveksle diverse der. Tror såmænd at dem som i forvejen er gode til at uploade billeder og andet til forum de nok skal fortsætte med det... Jeg ser det mere som et supplement ikke en erstatning ;-) KH Sus (Som indrømmer at hun færdes en del på FB - døgnflue eller ej;-) |
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Marts-2012 kl. 16:24 |
|
Links er fine, og mange gange rigelige, når man vil delagtiggøre ting på forum, og så længe der ikke er et kapacitetsproblem, er billeder på forum altid belejlige. FaceBook er fremragende, men det at have et dedikeret forum som Byggepladens er ultimativt for mig. Jeg gider som oftest ikke FaceBook (er i bedste fald på hver 14. dag), fordi det meste er tidsrøveri med indhold på grænsen til spam. Jeg ved det godt - man bestemmer selv altmuligt på FB, men som en der heller ikke bruger alle de andre LEGO relaterede sites så forfærdeligt meget, er Byggepladen.dk altså meget vigtig. Jeg er med i flere LEGO relaterede FB grupper, men jeg synes ikke der sker det helt vilde, og jeg ved heller ikke hvad jeg umiddelbart skulle forvente. Vi er alle ambassadører for det vi hver især går op i, og det dækker 500 medlemmer oftest fint til mit behov, på forum.
|
|
![]() |
|
Ole.F.Berry
Klods
Medlem siden: 26-November-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 235 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Marts-2012 kl. 18:48 |
|
Mange tjekker vel EB, FBTB, BL, Brickipedia, Toys'n'Bricks, LUGs samt diverse blogs anyway men hvis man synes det er relevant for Byggepladen og man ønsker at dele det med medlemmerne så synes jeg man skal poste det her (altså ikke et link til førnævnte) istedet for at delagtiggøre det i en eller anden FB gruppe (som man skal huske på at man skal være medlem for at kunne læse)
Sociale online netværk er en del af den moderne hverdag, men Byggepladen er jo netop også det. Ingen grund til at henvise medlemmer til et andet som de måske ikke er medlem af |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |