![]() |
Genveje: Forside Månedens billede Kalender Danmarkskortet Medlemsfordele Download Chat |
Hayabusa is released |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |||
Svend.Erik.Saksun
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Ambassadør
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Land: LEGO World Region: Vestsjælland Status: Offline Beskeder: 7001 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: Hayabusa is releasedSendt: 02-Marts-2012 kl. 11:31 |
||
|
BILLUND, Denmark – The Japanese spacecraft Hayabusa, the second LEGO® CUUSOO release, has gone on sale in Japan, while a limited number of Hayabusa sets will also be available exclusively online via shop.LEGO.com later in the year. No release date has been set yet. The original Hayabusa model on LEGO CUUSOO was built by Daisuke Okubo and achieved 1,000 supporters on the Japanese-only version of LEGO CUUSOO in the spring of 2011. LEGO model designer Melody Louise Caddick designed the final model, refining earlier concept models based on Daisuke’s original project. LEGO CUUSOO is a website where LEGO fans can submit their ideas for new LEGO products and collect votes to make their ideas become a reality. They can also vote for other users’ ideas. It can be found at http://lego.cuusoo.com LEGO CUUSOO began in 2008 with a Japanese site that attracted hundreds of ideas and saw thousands of votes cast by a 35,000-strong community. It was launched globally in October. The first Japanese product, the Shinkai 6500 submersible, went on sale in Japan in February Ideas supported by 10,000 votes are examined by a LEGO jury to check the models meet LEGO standards of safety and playability and support the LEGO brand. Consumers who have their ideas chosen for production will earn 1% of the total net sales of the product. Hayabusa (“falcon” in English) is an unmanned spacecraft built by the Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA), designed to travel to a small near-Earth asteroid named Itokawa and return sample material to Earth. Hayabusa’s mission began in 2003 and ended successfully in 2010. |
|||
|
Svend Erik Saksun
LEGO Evangelist & Ambassador I do not work - I live! |
|||
![]() |
|||
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Land: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 1106 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2012 kl. 13:19 |
||
|
Interessant - og meget japansk...
Modellen har (hvis man skal sige det diplomatisk) en meget snæver målgruppe. Men jeg kan nu meget godt lide den
|
|||
|
Tommy Jensen
|
|||
![]() |
|||
Klaus.Algreen
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem & Sekretær Medlem siden: 19-Marts-2009 Land: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Beskeder: 400 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2012 kl. 14:50 |
||
|
Ja, man skal nok have lidt interesse for rumfart for at "Vandrefalken" er rigtig interessant at have stående. Hvorfor den hittede på Cuusoo er mig lidt en gåde - der var nok problemer undervejs i missionen til at man ikke kan kalde den problemfri. Men måske giver det den et mytisk skær?
Til gengæld synes jeg, at det er en forfriskende model i en spændende æske. Og hvis jeg falder over den, ryger den givetvis op under loftet sammen med de andre rumfartsmodeller... (Da jeg først hørte om Hayabusa på Cuusoo troede jeg, at der var tale om kult-motorcyklen fra Suzuki med samme navn...)
|
|||
|
Klaus Algreen
The B-team |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Ambassadør
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Land: LEGO World Region: Vestsjælland Status: Offline Beskeder: 7001 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2012 kl. 17:33 |
||
|
Det mest interessante (for mig) er at den - i modsætning til 6500 Shinkai - kommer til salg uden for Japan:
while a limited number of Hayabusa sets will also be available exclusively online via shop.LEGO.com later in the year.
|
|||
|
Svend Erik Saksun
|||
![]() |
|||
Ole.F.Berry
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Klods
Medlem siden: 26-November-2011 Land: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Beskeder: 212 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2012 kl. 18:02 |
||
|
Jeg har ikke helt fidus til det CUUSOO. Tror næppe der kommer noget fedt ud af det ..
Og jeg troede også Hayabusa'en var en motorcykel? |
|||
|
.. snot giver mig knopper ..
|
|||
![]() |
|||
Klaus.Algreen
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem & Sekretær Medlem siden: 19-Marts-2009 Land: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Beskeder: 400 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 03-Marts-2012 kl. 12:08 |
||
Jeg tror på Cuusoo. Det giver os som forbrugere mulighed for deciderede LEGO produkter baseret på engagerede brugeres ideer udsat for LEGO design og produktion. Indtil videre synes jeg, at både Minecraft og Hayabusa ser ud til at blive ret fede eksempler på UGM (User Generated Models?). Umiddelbart tror jeg også på forretningsmodellen i Cuusoo for TLG. Selv om Cuusoo-modeller produceres og sælges i mindre oplag, med et relativt stort tidsforbrug til design og produktion (med bl.a. pakning pr. håndkraft) og en deraf følgende reduceret margin til TLG, så er jeg overbevist om, at muligheden for at påvirke "LEGO sortimentet" vil give øget interesse fra forbrugerne.
|
|||
|
Klaus Algreen
The B-team |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Ambassadør
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 03-Marts-2012 kl. 13:58 |
||
|
CUUSOO skal nok give resultater. Al begyndelse er svær, og når så hjemmesiden i starten kun var på japansk, så går det langsomt med at samle stemmer. Nu er den international, og bliver mere og mere kendt, og i den kommende tid vil vi se nogle fantastiske fan-kreationer komme i mål med de 10.000 stemmer - til glæde for os allesammen.
|
|||
|
Svend Erik Saksun
|||
![]() |
|||
Adrian.Perslow
Panel
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 844 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2012 kl. 01:26 |
||
|
|||
|
Adrian Perslow
|
|||
![]() |
|||
Jesper.Thuesen
Liftarm
Medlem siden: 29-Maj-2006 Land: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Beskeder: 4048 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2012 kl. 01:39 |
||
Tilsyneladende ikke.
De skal opfylde samme krav, som alt andet, der bærer navnet LEGO. |
|||
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
|||
![]() |
|||
Adrian.Perslow
Panel
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 844 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2012 kl. 01:57 |
||
|
Mange tak Jesper
Interessant at "bygherren" samtidig får lidt kroner i kassen
|
|||
|
Adrian Perslow
|
|||
![]() |
|||
Ole.F.Berry
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Klods
Medlem siden: 26-November-2011 Land: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Beskeder: 212 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2012 kl. 15:52 |
||
|
Minecraft siger mig nul og niks. TLG ved godt hvad der rør sig og behøver næppe CUUSOO for at finde ud af det. Jeg synes nogen af de ting der bliver hypet er noget ved siden af. Den store og enormt flotte western by som EB er vilde med bliver _aldrig_ lavet, ej heller den PF XS motor
Vi kan vende tilbage til denne tråd om 1-2-5-10 år, men jeg tror altså ikke TLG vil lave temaer ud fra CUUSOO, det bliver one-offs lige som dem vi har set. Jeg er ikke i tvivl om at det er forbundet med store omkostninger for TLG at lancere disse sets (måske bortset fra Minecraft). Hayabusa'en kommer næppe til at sælge i store oplag. Hvem kender den? Hvad kan man egentligt med den? <- intet. Hvilken knægt ville købe den frem for Ninjago? Det er vel også derfor den koster en mindre formue ... Men det er selvfølgelig blot hvad jeg tror, jeg har absolut ingen forbindelser til TLGs indre |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Ole.F.Berry
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2012 kl. 15:54 |
||
|
Hmm, de glemte vist at checke 'playability' med den Hayabusa
Tror stadig det bare er et PR stunt ..
Og sikke et adminstratorisk mareridt at skulle betale 10.000 brugere et par kroner! |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Jakob.Hestbæk
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Tagsten
Medlem siden: 28-November-2010 Land: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 738 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2012 kl. 16:24 |
||
|
|||
|
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul. |
|||
![]() |
|||
Ole.F.Berry
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2012 kl. 16:36 |
||
|
Ah, så har jeg misforstået
|
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Ole.F.Berry
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2012 kl. 16:36 |
||
|
Det andet gav absolut heller ingen mening
|
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Per.Langkilde
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Land: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 5935 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 06-Marts-2012 kl. 17:35 |
||
|
Hayabusa er efter min mening "a real waste of LEGO money" (selvom den sikkert i fremtiden bliver mange penge værd *suk*)
Hvis CUUSOO skal ramme et bredt publikum - så skal TLC være lidt mere focuserede på "playability"
|
|||
|
Firkantet, knoppet og klodset.
Per19gryn "Mogens" Sniffer von Langkildebakke
|
|||
![]() |
|||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |