Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Et skib
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et skib

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Et skib
    Sendt: 17-Januar-2012 kl. 16:10

Ja, det er vel egentlig ikke en færdig skabning. Det er en LDD model der skal til at blive til en LEGO model.

Efter adskillige år i mørket skal der bygges igen. Jeg har øvet mig på LDD i snart et år, så nu er tiden kommet til at der skal klodser mellem hænderne igen.

Det bliver en model af et dansk skib fra gamle dage.

Selve skroget er jeg efterhånden tilfreds med.
Men der skal vel også være noget rigning og sejl osv.  Det ved jeg altså ikke rigtig noget om…
 

Jeg har før, som gæst, spurgt om råd i forbindelse med det her byggeri. Men det kan jo være der er nogen der vil kloge sig lidt alligevel, når nu der er et billede på sitet.I øvrigt kan der ses en længere beskrivelse af skibet på http://www.mocpages.com/moc.php/292321

Her er der også nogle fikse baggrunde og lidt lir for masserne.

Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 01:53
Det er altid spændede at se hvad folk kan få ud af LDD, men rigtig klodser er mere mig :-) Jeg ved ikke hvad det er der gør det, men jeg kommer aldrig rigtig op og ringe af de der LDD-modeller.
 
Jeg er derfor også sikker på, at dit skib vil være meget bedre som rigtig LEGO model - så skynd dig at kom igang, for jeg tror det bliver rigtig fedt.
Adrian Perslow
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5414
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 06:16
Det er et flot skib du har lavet, men jeg må tilstå at jeg er ret enig med Adrian. LDD er giver bare ikke det rigtige indtryk af modellen.
 
Nå du engang skal til at bygge skibet med rigtige klodser tror jeg hurtigt du vil opdage at det er både pænere og langt mere stabilt hvis du benytter basic klodser i skroget frem for negative slopes.
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 12:10
Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

 Nå du engang skal til at bygge skibet med rigtige klodser tror jeg hurtigt du vil opdage at det er både pænere og langt mere stabilt hvis du benytter basic klodser i skroget frem for negative slopes.
Men det ser rigtig godt ud!

Jeg synes du har fået skroget til at ligne rigtig godt. Og jeg håber, ligesom de andre, at du vil bygge det i rigtige klodser.
Måske kan du finde lidt inspiration til sejlende her. Mht. rigning kan jeg ikke rigtigt hjælpe. Se nogle piratfilm Tongue
Jeppe Schmidt
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 13:15

Tak gutter

Det er rigtig fedt at få noget respons på projektet. Jeg tænker at jeg vil uploade nogle billeder fra byggeriet som det skrider frem. Jeg kan se at det er noget andre også har gjort.  

Citat: Adrian.Perslow

Det er altid spændede at se hvad folk kan få ud af LDD, men rigtig klodser er mere mig :-)…

Jeg ved hvad du mener, jeg glæder mig også til at vise de første billeder, der giver et indtryk af hvordan skuden ser ud med rigtige klodser. Jeg går for øvrigt i gang med byggeriet i dag.199

 

Citat: C.Behrens

Nå du engang skal til at bygge skibet med rigtige klodser …

Jeg har lagt mærke til at det ofte er basic klodser bruges til at lave skibe, men jeg har set en lignende teknik brugt nogle få steder.  Jeg tænkte at jeg ville give det et skud. Det er godt nok med lidt angst og bæven, men hvadClown det er jo bare en hulens masse orange slopes (ca. 1300)

Citat: Jeppe. Schmidt

Måske kan du finde lidt inspiration til sejlende her. Mht. rigning kan jeg ikke rigtigt hjælpe. Se nogle piratfilm Tongue
 
Tak skal du have. Det er et totalt oplagt link, hvorfor har jeg ikke set det!
 

Piratfilm: Errol Flynn og Burt Lancaster og nå ja... Johnny Depp har jo ikke levet forgæves. Det er bestemt en idé at hvile fingrene til noget Arrrgh!



Redigeret af Anders.B.Thuesen - 20-Januar-2012 kl. 13:19
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 15:31
Citat: Anders.B.Thuesen Anders.B.Thuesen skrev:

 

Piratfilm: Errol Flynn og Burt Lancaster og nå ja... Johnny Depp har jo ikke levet forgæves. Det er bestemt en idé at hvile fingrene til noget Arrrgh!

Master and Commander er også en mulighed. Og så er der en miniserie på otte afsnit der hedder Hornblower, som er oplaget. Der er fyldt med sejlskibe.
Jeppe Schmidt
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:08
Her er hvad jeg har fået bygget her i weekenden.
 
 
Det der holder hele skuden sammen er jo kølen, så jeg har valgt at starte med den.
 
 
Så var det bare at konstruere videre på bunden. Ja det ser jo ikke ud som om der er sket så meget fra det første billede, men se så her når vi vender bøtten, som man siger.
 
Nu er det så bare med at få bygget skroget op til rælingskanten. En bid af gangen.
 
 
Jeg er begyndt med området omkring fokkemasten. Dette skib er kontrueret med adgangspaneler i dækket, i dette område er der to.
 
 
Flere billeder kommer snart.


Redigeret af Anders.B.Thuesen - 22-Januar-2012 kl. 20:13
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2685
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:26
Dit projekt bliver kun mere imponerende af at du bygger det. Thumbs Up
Jeg ser frem til næste update.
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 01:12
Wow... Big smileClap
 
Det ser rigtigt spændende ud. Glæder mig til at se mere Smile
Kenneth Nielsen
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 06:30
Hold da op. Imponerende. Hvor solidt bliver det? Når mange bygger SNOT og på hovedet og alt muligt, så synes jeg det kan være svært at få gjort tilpas solidt.
Jeg må sige at dit byggetempo lover godt. Jeg regner med at skibet bliver færdig om højest et par uger med den hastighedWink
Jeppe Schmidt
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 11:06
Tak skal I ha´gutter
Citat: Jeppe.Schmidt Jeppe.Schmidt skrev:

Hold da op. Imponerende. Hvor solidt bliver det? Når mange bygger SNOT og på hovedet og alt muligt, så synes jeg det kan være svært at få gjort tilpas solidt.
Jeg må sige at dit byggetempo lover godt. Jeg regner med at skibet bliver færdig om højest et par uger med den hastighedWink
 
Det med holdbarheden er også min største bekymring. Det er egentlig ret solidt lige nu, især kølen og bunden kan holde til overrraskende meget.
Jeg regner med at bygge lidt hver dag, så det passer nok meget godt med en uge eller to. Jeg ved dog ikke hvor lang tid det tager at lave rigning og sejl.
 
I øvrigt havde du ret Jakob (Hestbæk). Det er ca. dobbelt så langt og dobbelt så bredt som piratskibet.Shocked
 
 
 
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 02:47
Jeps - nu begynder det at ligne noget - rigtig klodser Big smile
 
Det er altid sjovt at følge med i skabelsen af (større) byggerier, så man kan lure teknikker af, men også så man kan høre om de udfordringer der opstår undervejs - og andre folks kommentarer, tips og tricks Smile
 
Jeg kan i hver fald godt afsløre, at du har fået dig en trofast abonnent på din "tråd" Smile
Adrian Perslow
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 21:04
Så er der sket lidt.
 
 
I starten af ugen fik jeg boven og hækken bygget. Jeg startede med dem, da jeg tænkte at de var de sværeste dele af skroget, og jeps den var god nok!Ouch
 
Hækken er blevet bygget om og forbedret adskillige gange. Det kan ikke ses, men der er nogle fikse forstærkninger inden i.
 
Stævnen er ikke ændret, men jeg har fundet ud af at det er bedst at tage den af når jeg rumsterer med resten af skroget.
 
Efterhånden som jeg får bygget skibet op bliver det ret tungt, men heldigvis har jeg åbenbart fået konstrueret det på en måde så det også bliver mere holdbart.Geek
 
 
I kan sikkert se at der mangler et par orange slopes. Jeg er løbet tør Embarrassed
Der kommer forhåbentlig en ny sending snart.
 
 
 
 
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 06:36
Hold da op. Det går stærkt dit byggeri. Det er fedt at se. Det er et super flot skib du får bygget. Jeg føler lidt at det gør mit skib til skamme.. og det skal jeg have med til LW.
Jeppe Schmidt
Til top
Henrik.Cwarzko Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 339
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Cwarzko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 08:18
Herfra skal lyde et godt gået! og tak for at du skaber et link mellem din planlægning og tegning til det endelige resultat med mellemresultaterne.
 
For undertegnede er der stor inspiration i byggemetode og tilhørende værktøjer, som jeg endnu ikke har benyttet, og din tilgang og tilhørende præsentation giver mig blod på tanden!
 
Glæder mig til at se mere!
Mvh.
Henrik Cwarzko
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 20:55
Citat: Jeppe.Schmidt Jeppe.Schmidt skrev:

Hold da op. Det går stærkt dit byggeri. Det er fedt at se. Det er et super flot skib du får bygget. Jeg føler lidt at det gør mit skib til skamme.. og det skal jeg have med til LW.
 
Jeg har jo sådan set også bygget det en gang for i LDD. Når det går så stærkt er det jo lidt snyd i forhold til jer andre, der finder på fra bunden. Da jeg designede i LDD tog det en del længere tid.
Angående LW, tak skal du ha' Embarrassednu bygger jeg jo heller ikke i pirattema. Jeg ved ikke engang rigtig hvor det ville kunne passe ind, om det overhovedet ville kunne komme på LW. Dit skib passer jo som hånd i handske, især med din idé med mandskabet og din flotte galeonsfigur.
 
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 21:05
Citat: Henrik.Cwarzko Henrik.Cwarzko skrev:

Herfra skal lyde et godt gået! og tak for at du skaber et link mellem din planlægning og tegning til det endelige resultat med mellemresultaterne.
 
For undertegnede er der stor inspiration i byggemetode og tilhørende værktøjer, som jeg endnu ikke har benyttet, og din tilgang og tilhørende præsentation giver mig blod på tanden!
 
Glæder mig til at se mere!
Mvh.
 
Du kan også finde en gennemgang af selve design processen (LDD) med mine skibe her
 
 
og her
 
 
Der er godt nok ikke en gennemgang af dette skib, men processen er nogenlunde den samme, bare større.
Fedt at kunne inspirere.
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 16:50
Så er der lidt flere billeder.
 
 
Jeg er efterhånden blevet færdig med skroget
 
 
Så skulle resten af dækketog båden samt standen laves.
 
 
Nu er turen så kommet til master og rigning. (stormasten skal for øvrigt skråne lidt bagud, søg på Lougen på orlogsbasen, der er planerne jeg bygger efter)
 
Næste serie billeder bliver muligvis det færdige skib, i hvert fald et med reb osv.
Pyha- indtil nu har det været inden for min comfortzone, bare klodser.Shocked Nu kommer det jeg aldrig har prøvet før!
 
 
 


Redigeret af Anders.B.Thuesen - 17-Februar-2012 kl. 16:56
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3041
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 12:33
nå jeg vidste ikke du var medlem af byggepladen, jeg har altid elsket alle dine skibe, men igen det var LDD, men nu hvor du har bygget en af dine sotrslåede skibe med det bedste costum hull jeg har set, så er det vildt imponerne,
og det er ligeså imponerene at dit design også holder i virkeligheden, det er så super flot.
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Oktober-2012 kl. 16:42
Master, rigning osv.

Hold da op der er gået lang tid med dette projekt

Her lidt opdatering for at vise at det ikke er gået helt i stå.

 
 

Som I kan se mangler der stadig lidt mere rigning og selvfølgelig nogle sejl.

 
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.