![]() |
Genveje: Forside Månedens billede Kalender Danmarkskortet Medlemsfordele Download Chat |
DSB Litra MY + Litra A, B og Bk |
Besvar
|
Side <1234 5> |
| Forfatter | ||
Dennis.Tomsen
Klods
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Land: Danmark, Fyn Region: Fyn Status: Offline Beskeder: 215 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 13-November-2011 kl. 05:48 |
|
Enig, Litra MA, ME og MR kunne skam alle være interessante at få bygget i LEGO, men foran på to-do-listen står nu en Intercity personvogn fra 80'erne, et DSB rangerlokomotiv, vores hus i skala 1:45 og så lokker klodserne fra et fejlslagen kæmpe borgprojekt også. IC4 har Esben Kolind efterhånden ramt til perfektion og samtidigt fået til at køre Redigeret af Dennis.Tomsen - 13-November-2011 kl. 05:49 |
||
![]() |
||
Martin.Nygaard
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Land: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Beskeder: 2058 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 13-November-2011 kl. 07:21 |
|
- lige nøjagtig - MY'eren er toget over togene i DK.
Super flot tog! Du må lave to, så de kan køre sammen med et stort godsvogn setup!
|
||
|
Martin "Technic" Nygaard ..
|
||
![]() |
||
Adrian.Perslow
Panel
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 851 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 15-November-2011 kl. 02:00 |
|
Øhhhhh, hvad snakker du om - mere simpel
Men hvis du vil fastholde, at den er simpel, så vil jeg sige, at "keep it simple" er fuldt ud tilstrækkeligt
|
||
|
Adrian Perslow
|
||
![]() |
||
Dennis.Tomsen
Klods
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Land: Danmark, Fyn Region: Fyn Status: Offline Beskeder: 215 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 15-November-2011 kl. 06:21 |
|
|
Takker, men selvom udførelsen måske sidder lige i øjet, så holder jeg fast i at MY'eren er konstruktionsmæssig simpel
(Det er mit næste projekt EA/ME så ikke, her er jeg nærmest gået SNOT-amok). Redigeret af Dennis.Tomsen - 15-November-2011 kl. 06:35 |
||
![]() |
||
Steen.Villumsen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Panel
Medlem siden: 07-August-2006 Land: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Beskeder: 1218 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 15-November-2011 kl. 14:03 |
|
|
Nøj hvor lækkert et tog. Bringer minder tilbage fra da jeg som barn boede op af banen og så de store trække forbi. Top flot udførelse
|
||
|
Venligst,
Steen Ja, jeg lider af ABS (Addicted Builders Syndrome) |
||
![]() |
||
Patrick.Garnild
Knop
Medlem siden: 05-September-2010 Region: Nordsjælland Status: Offline Beskeder: 2 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-November-2011 kl. 04:03 |
|
|
Hej Dennis
Jeg er nybegynder med alt dette, så kunne du evt hjælpe mig Jeg har lagt din byggefil ned på mit skrivebord Jeg har lego Digital designer på min computer Når jeg så prøver at åbne din fil i dette program, så siger den at der er et problem med " the license for the Vortek Toolkit " Er det noget i den fil eller er det noget på min computer, som er skyld i dette ?
|
||
|
Patrick Garnild
|
||
![]() |
||
Patrick.Garnild
Knop
Medlem siden: 05-September-2010 Region: Nordsjælland Status: Offline Beskeder: 2 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17-November-2011 kl. 04:06 |
|
|
Hej Dennis
Jeg har løst problemet, jeg skal bare importe den Hilsen Patrick |
||
|
Patrick Garnild
|
||
![]() |
||
Dennis.Tomsen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 10:31 |
|
|
--- Tråd opdateret med tilhørende passagervogne i første indlæg ---
Redigeret af Dennis.Tomsen - 18-Maj-2012 kl. 10:37 |
||
![]() |
||
Morten.Dalermoen
Klods
Medlem siden: 30-Juli-2010 Land: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Beskeder: 298 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 11:02 |
|
|
Det er noen gode vogne, men måske taget er noget for fladt.
|
||
|
Morten Dalermoen
|
||
![]() |
||
Dennis.Tomsen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 11:25 |
|
|
Desværre ja Jeg kunne have benyttet enten Brich, Arch 1x3x2 Curved Top eller Brich, Arch 1x6x2 Curved Top i sort eller mørkegrå i stedet for, men så var prisen på vognene blevet endnu mere pebrede end den er i forvejen, og så får det forholdvis flade tag vognene til at matche MY'eren nogenlunde i højden - med 6 knopper i bredden bliver togmateriel i LEGO hurtigt for højt og derved smalt Redigeret af Dennis.Tomsen - 18-Maj-2012 kl. 11:33 |
||
![]() |
||
Morten.Dalermoen
Klods
Medlem siden: 30-Juli-2010 Land: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Beskeder: 298 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 11:42 |
|
![]() Redigeret af Morten.Dalermoen - 18-Maj-2012 kl. 11:43 |
||
|
Morten Dalermoen
|
||
![]() |
||
Morten.Dalermoen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 11:48 |
|
|
På billede ses Christoffer`s vogne i front...de har god høyde og en god høyde mellom vogne og lokomotiv..
For de med gode øyne kan se at det står NSB på de vogne (vi fikk gravert NSB natten mellom eventdagene i Oslo uden Christoffer`s viten
|
||
|
Morten Dalermoen
|
||
![]() |
||
Dennis.Tomsen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 11:59 |
|
|
Nu er Christoffer's version af MY'eren vist nok også højere end min, og hans beholdning af klodser (eller pengepung) givet større end min
Men point taken Redigeret af Dennis.Tomsen - 20-Maj-2012 kl. 10:57 |
||
![]() |
||
Morten.Dalermoen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 12:08 |
|
|
Måske er Brick, Arch 1 x 6 x 2 Curved Top er noe for oss "togtosser" å nominere neste år til Lugbulk?
|
||
|
Morten Dalermoen
|
||
![]() |
||
Dennis.Tomsen
Klods
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18-Maj-2012 kl. 19:11 |
|
|
Og så alligevel en form for modsvar, Morten
Screenshot af en rigtig Litra B vogn:
Jeg har leget lidt med forskellige løsninger i LDD.
Første eksempel er min løsning, andet eksempel til højre 'din' løsning.
De øvrige eksempler nedenunder andre tænkte løsninger.
![]() ![]() ![]() ![]()
Min løsning synes rigtigt nok for flad, med måske en eller to flader i højden for lav. 'Din' løsning derimod synes for høj, med nok samme antal flader, en eller to, til en vogn med 6 knoppers bredde. De to efterfølgende løsninger synes mere passende i højden, men synes for lidt runde langs kanten. Sidste løsning synes lidt for lav, men ok tæt på, desværre uden mulighed for 'udluftningsklodser' langs midten af taget. Som jeg ser det, så synes ingen af løsningerne speciel korrekte. Forklaringen er nok, at taget faktisk burde starte længere ned ad siderne end klodserne tillader - især togdørene med 5 klodsers højde, de store togvinduer og når taget skal kunne løftes af. Så i sidste ende er det vel et spørgsmål om smag og behag - og kompromiser - som altid med klodser.
Nuvel, back to the drawing board - ved lejlighed Redigeret af Dennis.Tomsen - 18-Maj-2012 kl. 19:37 |
||
![]() |
||
Jørgen.Pedersen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Profil på Byggepladen
Panel
Medlem siden: 28-Marts-2006 Land: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Beskeder: 1113 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19-Maj-2012 kl. 01:05 |
|
Ja Morten, sammen med hjul og boggier. Du må lave en tråd så vi kan samlke tingene sammen der, så vi ikke glemmer det.
|
||
|
Jørgen Pedersen
Jeg er klodset med LEGO. |
||
![]() |
||
Besvar
|
Side <1234 5> |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |