![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
caterpiller bobcat |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Matias.Bendtsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-September-2011 kl. 15:23 |
så fik jeg lige lavet en meget lille bobcat efter en bruder model som kan ses længere nede
min udgave ![]() forbilledet. en sammenligning. den kan dog ikke løfte helt lige så højt som forbilledet, men det går nok. ![]() den kan indtil videre kun udstyres med pallegafler da jeg ikke kender en lego skovl der passer i bredden ![]() kom endelig med feedback og ideer til forbedringer. |
|
Matias bendtsen
UDEN H simply building... if you stop getting better, you stop being good. |
|
![]() |
|
Carsten.Svendsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 19-November-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 748 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ser rigtig godt ud det der - keep it up
![]() Hvordan ser den ud både for- og bagfra? Er der en grund til at du har valgt at lave halvt aktuator/pneumatic? Med hensyn til skovlen kan du jo bygge en selv
![]() |
|
![]() |
|
Matias.Bendtsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 654 |
![]() jeg kan da godt forsøge med en medium skovl, hvilket jeg syntes lego selv skulle have gjort for længe siden til bla. den store gravemaskine.
|
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
Martin.Nygaard ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2568 |
Det ser rigtig godt ud, Matias - dejligt med en mere der smider nogle technic creationer på forum!
![]() Mht skovlen, så synes jeg godt du kan prøve med den store sorte skovl. Der fåes utrolig store skovle til en bobcat - primært korn-skovle, da den skal kunne flytte så mange tønder som muligt er. |
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|
![]() |
|
Allan.Clausen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
Det er en dejlig maskine du der har fået bikset sammen Mathias
Jeg forstår godt Carstens spørgsmål og dit svar mht. actuator vs. pneumatic. Derved kan du sætte to cylindre sammen og fordoble slaglængden. De koster ca. 30 kr stykket, på Bricklink så det er selvfølgelig en pæn ekstra udgift, eller investering om man vil ;-) Har du de gamle dobbeltvirkende cylindre med firkantet fod, kan du også sætte dem sammen på anden vis. Du kan også lave den rent actuator betjent, ved at lave akselføringen der hvor du har dine slanger, eller integreret i armen, med den nye lille actuator. Mht skovlen findes der en skovl som kun er 8X10 og hedder 2951 ![]() Men kombinationen af begge teknikker er nu også ok, syntes jeg. |
|
Allan Clausen
|
|
![]() |
|
mht skovle har jeg masser af både stor og lille. men den lille er ca 4 cm for smal.
|
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
![]() |
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
så fik den lige en grab til diverse træstammer og lignende
![]() den er dog lige en smule for tung så hele maskinen går på næsen hvis man løfter noget.
![]() |
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Det er en rigtig nydelig Caterpillar minilæsser, du har fået bygget dér, Matias
![]() Som opfølgning på det, som Carsten og Allan nævner, så kunne en "rugbrødsmotor"-drevet mini-aktuator sikkert godt holde til at erstatte Pneumatik-cylinderen yderst på læssearmen.
Dog er det vigtigt at være opmærksom på, at kraft x arm ikke bliver for stor, dvs. at arbejdsredskabets udhæng ikke bliver for stort (og ligeledes vægten), og så skal arbejdsredskabet monteres så tæt på læssearmen som muligt.
Fortsæt endelig det gode arbejde, Matias.
Som Martin nævner, så er det aldeles herligt at se nogle flere Technic-MOC's her i "klubben"
![]() |
|
![]() |
|
Morten.Frandsen ![]() Plade ![]() Medlem siden: 06-August-2010 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 109 |
Fin lille Bobcat. Jeg har en lille bitte en, der minder om, til at holde mine visitkort på arbejde.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
![]() |
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Lige mine ord - og så kunne afstanden mellem hjulene måske øges ½ cm, og så må der være et sted at anbringe en vægt...
Men ja, det ser godt ud!
|
|
![]() |
|
det skal da lige prøves
![]() |
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
så er begge aksler flyttet 1 l frem og der er proppet diverse liftarns ind i bagenden for mere vægt. så nu kan den løfte knap 150 g og da den er scala ca 1:20 giver det ca 1400 kg på pallegafler, som vist er rigeligt for den størrelse maskine.
![]() ![]() |
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Hej bendtsen (UDEN H)
![]() Det var hurtigt - og det ser godt ud.
Og den tilter ikke?
|
|
![]() |
|
Carsten.Svendsen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 19-November-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 748 |
Svend-Erik: Han skriver jo at den kan løfte 150 gram inden den tilter
![]() Det ser ikke helt tovligt ud det der. Spørgsmålet er hvor meget man kan blive ved med at forbedre den. Og så lige et tip: Fotografering
|
|
![]() |
|
en lego model er aldrig færdig ![]() og tak for linket
|
|
Matias bendtsen
|
![]() |
|
Tak Carsten
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |