Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - caterpiller bobcat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

caterpiller bobcat

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Matias.Bendtsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 02-September-2011
Sted: danmark
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 654
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: caterpiller bobcat
    Sendt: 11-September-2011 kl. 15:23
så fik jeg lige lavet en meget lille bobcat efter en bruder model som kan ses længere nede

min udgaveSmile
forbilledet.
en sammenligning.
den kan dog ikke løfte helt lige så højt som forbilledet, men det går nok.Smile

den kan indtil videre kun udstyres med pallegafler da jeg ikke kender en lego skovl der passer i
 breddenConfused

kom endelig med feedback og ideer til forbedringer.

Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

if you stop getting better, you stop being good.
Til top
Carsten.Svendsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 19-November-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Point: 748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 16:14
Det ser rigtig godt ud det der - keep it up Thumbs Up
Hvordan ser den ud både for- og bagfra?
Er der en grund til at du har valgt at lave halvt aktuator/pneumatic?

Med hensyn til skovlen kan du jo bygge en selv Wink, jeg kender heller ikke andre skovle en den meget brede og meget smalle, men ikke en medium.
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 16:42
Citat: Carsten.Svendsen Carsten.Svendsen skrev:

Det ser rigtig godt ud det der - keep it up Thumbs Up
Hvordan ser den ud både for- og bagfra?
Er der en grund til at du har valgt at lave halvt aktuator/pneumatic?

Med hensyn til skovlen kan du jo bygge en selv Wink, jeg kender heller ikke andre skovle en den meget brede og meget smalle, men ikke en medium.
jeg tager lige nogle flere billeder i morgen og lægger den på bsSmile
aktuator og pneumatic er fordi pneumatic er læt at lave slanger ud til redskaberne og aktuatorer har en større slaglængde og vil derfor gøre at den kan løfte højere.
jeg kan da godt forsøge med en medium skovl, hvilket jeg syntes lego selv skulle have gjort for længe siden til bla. den store gravemaskine. 
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Point: 2568
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 16:47
Det ser rigtig godt ud, Matias - dejligt med en mere der smider nogle technic creationer på forum!

Mht skovlen, så synes jeg godt du kan prøve med den store sorte skovl. Der fåes utrolig store skovle til en bobcat - primært korn-skovle, da den skal kunne flytte så mange tønder som muligt er.
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Maj-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 349
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2011 kl. 17:51
Det er en dejlig maskine du der har fået bikset sammen Mathias

Jeg forstår godt Carstens spørgsmål og dit svar mht. actuator vs. pneumatic.

Du kunne lave den rent pneumatisk vha 53178 Part No: 53178  Name: Pneumatic Cylinder Bracket.
Derved kan du sætte to cylindre sammen og fordoble slaglængden.
De koster ca. 30 kr stykket, på Bricklink så det er selvfølgelig en pæn ekstra udgift, eller investering om man vil ;-)
Har du de gamle dobbeltvirkende cylindre med firkantet fod, kan du også sætte dem sammen på anden vis.

Du kan også lave den rent actuator betjent, ved at lave akselføringen der hvor du har dine slanger, eller integreret i armen, med den nye lille actuator.

Mht skovlen findes der en skovl som kun er 8X10 og hedder 2951 Part No: 2951  Name: Technic Digger Bucket  8 x 10 Den kan erhverves for ca. 12 kr. i sort på Bricklink.  Så der er muligheder.

Men kombinationen af begge teknikker er nu også ok, syntes jeg.

Allan Clausen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 02:18
Citat: Allan.Clausen Allan.Clausen skrev:

Det er en dejlig maskine du der har fået bikset sammen Mathias

Jeg forstår godt Carstens spørgsmål og dit svar mht. actuator vs. pneumatic.

Du kunne lave den rent pneumatisk vha 53178 Part No: 53178  Name: Pneumatic Cylinder Bracket.
Derved kan du sætte to cylindre sammen og fordoble slaglængden.
De koster ca. 30 kr stykket, på Bricklink så det er selvfølgelig en pæn ekstra udgift, eller investering om man vil ;-)
Har du de gamle dobbeltvirkende cylindre med firkantet fod, kan du også sætte dem sammen på anden vis.

Du kan også lave den rent actuator betjent, ved at lave akselføringen der hvor du har dine slanger, eller integreret i armen, med den nye lille actuator.

Mht skovlen findes der en skovl som kun er 8X10 og hedder 2951 Part No: 2951  Name: Technic Digger Bucket  8 x 10 Den kan erhverves for ca. 12 kr. i sort på Bricklink.  Så der er muligheder.

Men kombinationen af begge teknikker er nu også ok, syntes jeg.

jeg er desværre ikke ejer af særlig meget pneumatic på nuværende og ejer ikke en eneste lille aktuator.

mht skovle har jeg masser af både stor og lille. men den lille er ca 4 cm for smal.
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 02:20
Citat: Martin.Nygaard Martin.Nygaard skrev:

Mht skovlen, så synes jeg godt du kan prøve med den store sorte skovl. Der fåes utrolig store skovle til en bobcat - primært korn-skovle, da den skal kunne flytte så mange tønder som muligt er.
her er problemet at skovlen er lige lidt for tung for maskinen, så lige så snart man løfter den vippe helemaskinen forover og der er ikke plads til modvægtConfused
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 09:00
så er der billeder når bs har godkendt dem.Smile

Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 14:06
så fik den lige en grab til diverse træstammer og lignendeSmile

den er dog lige en smule for tung så hele maskinen går på næsen hvis man løfter noget.Confused
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 14:56
Det er en rigtig nydelig Caterpillar minilæsser, du har fået bygget dér, Matias  Thumbs Up
Som opfølgning på det, som Carsten og Allan nævner, så kunne en "rugbrødsmotor"-drevet mini-aktuator sikkert godt holde til at erstatte Pneumatik-cylinderen yderst på læssearmen.
Dog er det vigtigt at være opmærksom på, at kraft x arm ikke bliver for stor, dvs. at arbejdsredskabets udhæng ikke bliver for stort (og ligeledes vægten), og så skal arbejdsredskabet monteres så tæt på læssearmen som muligt.

Fortsæt endelig det gode arbejde, Matias.
Som Martin nævner, så er det aldeles herligt at se nogle flere Technic-MOC's her i "klubben" Big smile
Til top
Morten.Frandsen Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 06-August-2010
Point: 109
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 16:31
Fin lille Bobcat. Jeg har en lille bitte en, der minder om, til at holde mine visitkort på arbejde.
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 16:38
Citat: Morten.Frandsen Morten.Frandsen skrev:

Fin lille Bobcat. Jeg har en lille bitte en, der minder om, til at holde mine visitkort på arbejde.
det kan den jo også bruges tilSmile
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 16:41
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Som opfølgning på det, som Carsten og Allan nævner, så kunne en "rugbrødsmotor"-drevet mini-aktuator sikkert godt holde til at erstatte Pneumatik-cylinderen yderst på læssearmen.
Dog er det vigtigt at være opmærksom på, at kraft x arm ikke bliver for stor, dvs. at arbejdsredskabets udhæng ikke bliver for stort (og ligeledes vægten), og så skal arbejdsredskabet monteres så tæt på læssearmen som muligt.

det er en mulighed der nok kun vil resultere i at man skal dreje en knob ca. 5000 gange for at få redskaberne til at tippeConfused
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 17:29
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Lige mine ord - og så kunne afstanden mellem hjulene måske øges ½ cm, og så må der være et sted at anbringe en vægt...

Men ja, det ser godt ud!
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 02:08
det skal da lige prøvesBig smile
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 14:18
så er begge aksler flyttet 1 l frem og der er proppet diverse liftarns ind i bagenden for mere vægt.
så nu kan den løfte knap 150 g og da den er scala ca 1:20 giver det ca 1400 kg på pallegafler, som vist er rigeligt for den størrelse maskine.Big smile
den har i mellemtiden også fået en arm til at læsse div. kornsække ol.Smile

Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 15:49
Hej bendtsen (UDEN H) Wink
Det var hurtigt - og det ser godt ud.
Og den tilter ikke?
Til top
Carsten.Svendsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 19-November-2010
Sted: Danmark
Point: 748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 16:00
Svend-Erik: Han skriver jo at den kan løfte 150 gram inden den tilter Wink
Det ser ikke helt tovligt ud det der. Spørgsmålet er hvor meget man kan blive ved med at forbedre den.

Og så lige et tip: Fotografering
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 16:12
Citat: Carsten.Svendsen Carsten.Svendsen skrev:

Svend-Erik: Han skriver jo at den kan løfte 150 gram inden den tilter Wink
Det ser ikke helt tovligt ud det der. Spørgsmålet er hvor meget man kan blive ved med at forbedre den.

Og så lige et tip: Fotografering

en lego model er aldrig færdigWink

og tak for linket
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2011 kl. 16:30
Tak Carsten Smile Dumt spørgsmål Embarrassed
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.180 sekunder.