![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Midistørrelse 8070 Supercar |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-April-2011 kl. 16:28 |
Her midt i Bachelorprojektskrivningsperioden tog jeg mig lige tid til at bygge denne miniudgave af den nye alt-for-fede #8070 Supercar - som jeg ved nærmere bekendtskab har tabt mit hjerte til, på trods af at den desværre er rød, selvom utallige AFOL's havde ønsket en superbil i alt andet end lige netop denne temmelig gængse farve.
Hvorvidt modellen ligner eller ej kan man selv afgøre ved sammenligning med forbilledet:
I denne midistørrelse er pladsforholdene selvsagt mere begrænsede end i 1:8 - 1:10, så ud til højre med Power Functions og ind med noget simpel og pladsbesparende mekanik.
I bedste Racers-stil er de Techniske funktioner dog til at overse og består her kun af, at begge døre kan åbnes, ved at dreje på de sorte bøsninger på taget, og af fungerende styretøj.
Ligeledes på grund af pladsforholdene måtte forbilledets hækspoiler agterude udelades.
For at efterligne forbilledets design har jeg ikke gjort noget forsøg på at lukke det gabende hul i agterenden, hvor batteriboksen på forbilledet er placeret.
Set fra siden ligner den måske en lille smule en Toyota Supra eller Nissan 350Z eller deslignende - eller forhåbentlig lidt sit forbillede #8070 Supercar
![]() Der kan åbnes hele vejen rundt - de to døre ved som nævnt at dreje på de sorte bøsninger på taget, og motorhjelm og bagklap ganske enkelt ved hjælp af klør fem!
I bagagerummet finder man ét stk. gummirulle til styring af køretøjet.
Som om at pladsen i bagagerum på sportsvogne ikke var sparsom nok i forvejen, så burde jeg måske overveje at forsøge at udnytte det sidste lille hulrum til en slags hækspoiler-mekanik á la forbilledet #8070 Supercar.
Som navnet og titlen antyder, så matcher skalaen for denne midistørelse #8070 Supercar nogenlunde "traktor-skalaen" 1:20, og dermed også de øvrige midistørrelse køretøjer, som foreløbigt er:
samt den endnu ikke udkomne 2011-nyhed:
Igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen (og igen)... manglede jeg en 1x6 bent 4-3 liftarm:
Vægten blev 629 gram.
Redigeret af Carsten.Thomsen - 01-Maj-2011 kl. 06:35 |
|
![]() |
|
Martin.Nygaard ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2568 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sådan skal det gøres! Synes den er utrolig fed!
![]() Redigeret af Martin.Nygaard - 03-Maj-2011 kl. 11:45 |
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |