Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Sneakpeak før KF
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sneakpeak før KF

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2568
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sneakpeak før KF
    Sendt: 01-April-2011 kl. 18:01
Jeg har valgt liige at smide denne lille teaser til min model til KF på forum - I må dog vente med at få flere billeder til efter klodsfest, da jeg ikke vil afsløre hele baduljen.

Case IH Axial Flow 9120 på bælter:

(undskyld dårligt billede/lys)

Modellen vil indeholde
2 XL motorer
8 M motorer
4 IR modtagere
og indtil videre 5 LED-lysdioder
en masse pneumatic
og Mindstorms NXT.

- det skal lige retfærdiggøres, og siges at der stadig mangler diverse små detaljer, som trappe og platform udenfor og optil førehuset - plus lidt af bagenden, men alt det tekniske er på plads

Redigeret af Martin.Nygaard - 01-April-2011 kl. 18:04
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: ikke oplyst
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-April-2011 kl. 20:16
Et lovende sneak peek, Martin.
En skam, at jeg ikke kommer med til KF, så jeg kan se maskineriet i funktion.
Til top
Erland.Nielsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 01-Februar-2010
Point: 179
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erland.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-April-2011 kl. 20:32
Nu fik jeg en god grund til at komme til Klodsfest. Hvad er vægten sådan cirka ?
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 03:39
Carsten - jeg tør vist godt love at den ikke bliver skilt af de næste maaaange måneder!
- så mon ikke der bliver et byggehyggemøde, hvor du kan se den? Regner med at annoncere et snart

Erland - vægten er enorm - skærebordet vejer 600gram alene - indtil videre vejer maskinen 4 kilo, hvilket også er meget - men akslerne er lavet med 4 holdepunkter, så den kan klare vægten. Jeg har dog også 7 af de 2x6x2 vægklodser på bag i, da den skal have nok vægt på baghjulene for at kunne svinge korrekt, selv med skærebordethævet.

Redigeret af Martin.Nygaard - 02-April-2011 kl. 03:41

Til top
Alex.Sandek Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alex.Sandek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 17:13
Godt nok har jeg ikke særlig meget forstand inden for Technic temaet.
Men det forhindre mig ikke i at vide, at dette er et fantastisk bygningsværkClap
Unskyld jeg lige spørge, men ved du nogenlunde hvor stor modellen er. Altså højde og bredde?
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 17:24
øhm - den er lidt over 50 knopper bred i skærebordet - hvilket i skala 1:20 vil give et 25fod skærebord .. Skalaen er som nævnt 1:20, men den afviger vist en lille smugle - da jeg synes den er en anelse stor. Længden har jeg faktisk ikke et præcist mål på, men med skærebord, er den nok også en 60-70 knopper. Højden er omkring 30.
- jeg kan komme med mere præcise mål i morgen, hvis det har interesse.

Redigeret af Martin.Nygaard - 02-April-2011 kl. 17:24

Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Maj-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 349
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 16:26
Hej Martin.

Billedet ser spændende ud, og specifikationerne ligeså.
Jeg kommer desværre heller ikke til Klodsfest, da foråret har meldt sit komme og de sidste roefrø skal i jorden. Desuden er mit projekt heller ikke færdigt endnu, så det må vente til fanweekend i september, hvor der forhåbentligt er mere tid.

Kunne godt være interesseret i dit byggemøde, hvis det evt. passer med en tur til nordjylland i forvejen :-)

Allan Clausen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-April-2011 kl. 16:34
Sig endelig til, hvis du skal til Nordjylland - så vil jeg prøve at planlægge noget efter det

Der vil også komme billeder og evt en film efter KF

Til top
Asger.Aaen Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 02-Marts-2010
Point: 51
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Aaen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-April-2011 kl. 15:27
Den glæder jeg mig til at se på lørdag! Big smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.152 sekunder.