Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidet

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 15:03

Illusionskunst er et godt udtryk for den byggestil... Thumbs Up

Jeg har sagt det til dig før - men siger det gerne igen... Det er en af mine absolut favorit-byggerier i Byggepladens levetid... Clap
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Anders.Dimitri Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 26-Marts-2013
Region: Trekantsområdet
Point: 1121
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Dimitri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 16:46
Hold K*** hvor er det flot :-)
jeg jeg er født og opvokset i København og jeg er vild med alle de detaljer du har fået med Ulrik jeg glæder mig til at se det i vikeligheden.

Er det hos KIRKBI i Billund den står ?
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 17:50
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Illusionskunst er et godt udtryk for den byggestil... Thumbs Up

Jeg har sagt det til dig før - men siger det gerne igen... Det er en af mine absolut favorit-byggerier i Byggepladens levetid... Clap
Det er ikke så lidt, når man tænker på alle de andre flotte, anderledes kategoriserede ting der har været vist frem siden I startede. Tak, René.

Citat: Anders.Dimitri Anders.Dimitri skrev:

Hold K*** hvor er det flot :-)
jeg jeg er født og opvokset i København og jeg er vild med alle de detaljer du har fået med Ulrik jeg glæder mig til at se det i vikeligheden.

Er det hos KIRKBI i Billund den står ?
Tak :) Genkendeligheden er nok også en væsentlig del af at se på den.

Modellen står i deres kontor i Pistolstræde/København – d.v.s. den hænger på en væg, for de har, efter en renovering, ikke længere plads til at have den stående på podium. Jeg har flere gange understreget at den bedst betragtes vandret/liggende, men hængende var faktisk ikke så slemt som jeg havde frygtet.

Redigeret af Ulrik.Hansen - 03-September-2016 kl. 17:51
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Februar-2013
Region: ikke oplyst
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 20:38
Tillykke Ulrik du er blevet Blogged på bricknerd
http://bricknerd.com/home/epic-build-in-a-micro-scale-5-2016
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-September-2016 kl. 11:21
Citat: Lennart.Cort Lennart.Cort skrev:

Tillykke Ulrik du er blevet Blogged på bricknerd
http://bricknerd.com/home/epic-build-in-a-micro-scale-5-2016
Jeps Thumbs Up og på Tiles or Studs.
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-September-2016 kl. 20:11
Der var en Flickr-bruger, som foreslog mig at føje en himmelbaggrund til et af mine billeder. Jeg foretrækker godt nok billeder med rent LEGO-byg i forhold til meget af det 3D-lego med rum- og fantasy-baggrunde, som man ser rundt omkring, men denne udfordring var fristende nok i øjeblikket, så her følger resultatet. Lyset på byggeriet i forhold til baggrunden, indrømmer jeg gerne er helt forkert, men f... Nuke det er bare et eksperiment Smile

Redigeret af Ulrik.Hansen - 17-September-2016 kl. 20:33
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 01:02

Godt eksperiment! Det ser fedt ud! Thumbs Up

Fed idé med "tand-klodserne" som både... Clap
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Point: 3541
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 12:52
Må jo bare tilslutte mig René, på begge punkter. Det er stadig et klasse MOC byggeri!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Rasmus.Fachmann Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 12-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Point: 543
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Fachmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 13:48
Det er simpelthen klasse. Hvornår var du skulle starte som designer for LEGO Architecture?
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 22-Juli-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 2224
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 20:36
Ser sgu godt ud.. Får mere og mere lyst til at få bygget noget ordentligt foto halløj op Smile
Kenneth Nielsen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 10:23
Tak igen igen!!

Tandklodsen som båd/skib, er jeg helt sikker på at jeg oprindeligt har set en anden bruge. Technic, Liftarm 1 x 3 (eller længere) Thin til de lidt større skibe, er derimod mit eget påfund.

Rasmus: Sådan et job ville være vildt at opleve – ekstremt rafineret, må man gå ud fra Smile Indtil videre arbejder jeg freelance fra hovedstaden med 1:1500-skalaen. Det er de større flader der optager mig mest – det var den oprindelige årsag til at jeg ville bygge småt, så der kunne komme mere område med. Et helt lille landskab Smile

Kenneth: Jeg regner med snart at anskaffe et par dedikerede fotolamper og et lidt bedre kamera, så præsentationerne kan blive flotte. Værktøj er jo fradragsberettiget Big smile
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 17:27
Jeg har meldt min københavn-model til LEGO World 2017. Da den er blevet udviddet, burde den kunne accepteres som nyt byggeri.

Jeg havde også tænkt mig at tage kbh-modellen med til KF 2017 i Aarhus, men med skriverierne i KF-17-tråden om at bygge/bidrage med noget Aarhus-relateret, er jeg i tvivl om det er kikset med en model af København. På den anden side ved jeg at der sidder nogle stykker derude iblandt medlemmerne, som gerne vil se modellen i virkeligheden. Hmm... what to do...
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Ambassadør

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Point: 2172
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 17:50
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

... what to do...
Den skal med. 
Vi andre medlemmer vil selvfølgelig se den!
:-)
Helgi
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Point: 2879
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 19:34
Citat: Helgi.Toftegaard Helgi.Toftegaard skrev:

... what to do...
Den skal med. 
Vi andre medlemmer vil selvfølgelig se den!
:-)

Den skal da selvfølgelig med til KF2017. Der er kun én kategori der har med Aarhus at gøre, resten er "alt muligt andet". Der sikkert mange jyder der også gerne vil se den.

Redigeret af Glenn.Knøsgaard - 07-November-2016 kl. 19:35
Glenn Knøsgaard
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5537
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 08:44
Det er så godt et byggeri at den selvfølgelig skal med. Tekniken du bruger er jo aktuelt for alle. Med andre ord, den skal med.Smile
Henrik Kunz
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 14:38
Ja ok, hvis det ikke er et overordnet tema, går det jo nok Smile
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Point: 2879
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 14:48
Aarhus er ikke et overordnet tema, men der vil være nogle bygninger fra Aarhus som en del af udstillingen, ligesom der var i Herning og Thisted.

Vi vil rigtigt gerne have din MOC med, den illustrerer jo også at Byggepladen er en alsidig landsdækkende forening med vidt forskellige delinteresser indenfor LEGO hobbyen.
Glenn Knøsgaard
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 15:02
Tak Glenn. Jeg vil også meget gerne have den udstillet, ikke mindst nu hvor der er kommet nyt område til.

Jeg har faktisk overvejet at bygge Den Gamle By i mikro – fundet billeder og målt lidt op. Selve grunden, som Den Gamle By ligger på, er bare ikke særlig firkantet, så jeg grubler over en elegant måde at afslutte området/modellen. Det må vise sig om det bliver til noget.

Redigeret af Ulrik.Hansen - 09-November-2016 kl. 15:12
Til top
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Point: 2163
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 17:50

Tak Glenn. Jeg vil også meget gerne have den udstillet, ikke mindst nu hvor der er kommet nyt område til.

Jeg har faktisk overvejet at bygge Den Gamle By i mikro – fundet billeder og målt lidt op. Selve grunden, som Den Gamle By ligger på, er bare ikke særlig firkantet, så jeg grubler over en elegant måde at afslutte området/modellen. Det må vise sig om det bliver til noget.

Forslag: Lav en firkant hvor den Gamle By kan være inden for, og udfyld resten med det der kan være fra de omkring liggende bygninger, men hold resten i ren grå/gråtoner.
Jeg tænker effekten af at der er 'masket af'.. 

Redigeret af Jakob.Peterhänsel - 09-November-2016 kl. 17:51
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 02:55
Citat: Jakob.Peterhänsel Jakob.Peterhänsel skrev:

Forslag: Lav en firkant hvor den Gamle By kan være inden for, og udfyld resten med det der kan være fra de omkring liggende bygninger, men hold resten i ren grå/gråtoner.
Jeg tænker effekten af at der er 'masket af'.. 
Den tanke har jeg selv haft, omend oprindeligt med min Christiania-model, som ellers bare har grå tomhed i det tilstødende ikke-christiania-område, som er indenfor rammen.

Redigeret af Ulrik.Hansen - 10-November-2016 kl. 19:42
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.152 sekunder.