![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Templar Church |
Besvar
|
| Forfatter | |||
Kim.Sørensen
Tagsten
Medlem siden: 05-Januar-2009 Sted: Middelfart - DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 621 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Templar ChurchSendt: 07-September-2012 kl. 13:46 |
||
|
Hej Folkens.
For at gøre en kort historie lang , så her for en lille måned siden efterhånden blev jeg medlem af en forening som tager rundt til de forskellige middelalderfestivaller i danmark, for at formidle med mere.. Og så i den forbindelse fik jeg lige pludselig lyst til at bygge min absolutte første kirke i LEGO, og i den forbindelse vil jeg gerne præsentere Templar Church Baggrundshistorien: Templeridderne fik overdraget et stykke jord fra Stormesteren fordi man mente at stedet var egnet til opførelsen af en kirke. Ganske vist var området præget af borg rester, som de lokale bønder har været ved at fjerne, men da de ikke kunne fjerne det hele, så besluttede templeridderne at bygge kirken der alligevel, for man fandt ud af at det godt kunne lade sig gøre at genopbygge muren omkring til forsvar. Så man byggede kirken og satte vagter omkring den, samt oprettede en smedje, til reparationer, fremstilling af våben og rustninger på stedet. Da stedet lå tæt på tyskland så fik templeridderne hjælp fra den teutoniske templeridder orden. Man oprettede samtidig også en telt lejr på stedet. Kirken: ![]() ![]() ![]() ![]() Et mere "Close up" af kirken: ![]() Klokken: ![]() Klokken "by night": ![]() Biskoppen: ![]() Inde i Kirken: (shhh der er gudstjenste )![]() ![]() ![]() Telt Lejren ![]() ![]() Smedjen: ![]() ![]() Diverse: ![]() ![]() ![]() ![]() Den Teutoniske halvdel af kirken: ![]() "Blah blah blah" ![]() ![]() "Jeg er tørstig" ![]() Håber i synes om den ![]() Mvh. Kim Redigeret af Kim.Sørensen - 07-September-2012 kl. 13:46 |
|||
![]() |
|||
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3039 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-September-2012 kl. 15:42 |
||
|
Det ser meget godt ud, der er massere af liv og flot udførsel.
Der er vist lidt Jørgen Clevin ind over.
|
|||
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|||
![]() |
|||
Benjamin.Jakobsen
Liftarm
Medlem siden: 04-Februar-2012 Sted: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2130 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 17:08 |
||
|
Flot model
|
|||
![]() |
|||
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-September-2012 kl. 02:49 |
||
|
Der er masser af liv og små historier i og omkring kirken. Jeg synes det er lykkedes for dig, at bruge div. paneler på en god måde - ofte bander jeg paneler langt væk i de officielle sæt, men her virker de efter hensigten. Hulrelieffet over døren til kirken (korset) er en fiks lille detalje. Det samme kan man desværre ikke sige om det store vindue i enden af kirken - det skriger efter en glasmosaik
|
|||
![]() |
|||
Jeppe.Schmidt
Panel
Medlem siden: 27-Februar-2011 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-September-2012 kl. 07:12 |
||
|
Fin MOC. Og rart med noget middelalder. Jeg må erklære mig enig med Erik - en kirke skal da have en glasmosaik i enden!
Men der er masser af liv og det ser godt ud med dine korsriddere. Og så er det altid fedt med en lille forhistorie til sådan en kreation.
|
|||
|
Jeppe Schmidt
|
|||
![]() |
|||
Michael.B.Poulsen
Klods
Medlem siden: 05-August-2011 Sted: Randers Region: Østjylland Status: Offline Point: 129 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-September-2012 kl. 08:01 |
||
|
Nice
|
|||
|
Michael B. Poulsen
|
|||
![]() |
|||
Kim.Sørensen
Tagsten
Medlem siden: 05-Januar-2009 Sted: Middelfart - DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 621 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-September-2012 kl. 15:01 |
||
|
Hehe jeg vil give jer begge (erik / jeppe) ret i at der godt kunne have været noget mosaik i enden, meeen kan ikke lige hitte ud af hvordan det skulle kunne laves
, jeg tog bare den lette løsning og satte en "glas" væg i enden jeg havde fået i en blandet lego pakke for et stykke tid siden.. Men ellers mange tak for de fine ord, det var en fornøjelse at bygge en middelalder kirke for første gang
|
|||
![]() |
|||
Jeppe.Schmidt
Panel
Medlem siden: 27-Februar-2011 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2012 kl. 14:34 |
||
|
Enten kan du stable en masse 1x1 transparente plader i forskellige farver og mønstre, eller også kan du stille dem på højkant med nogle hegn så det ligner blyindfattede vinduer.
|
|||
|
Jeppe Schmidt
|
|||
![]() |
|||
Kim.Sørensen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-September-2012 kl. 19:49 |
||
|
Hold da k..., ja det ville godt nok lige forøge helhedsbilledet med sådan en gang mosaik.. hold da op
|
|||
![]() |
|||
Chris.Paton
Panel
Medlem siden: 02-Juni-2004 Sted: Greenland Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1321 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-September-2012 kl. 20:42 |
||
|
Fint kirke! Jeg kan også lide den måde du har lavede tøj til ridderne.
Simpelt men effektivt. Hvad med transparent "ost" wedges til din mosaik?
|
|||
![]() |
|||
Kim.Sørensen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-September-2012 kl. 18:43 |
||
Takker
og så behøver man ikke engang at lime det fast på selve minifigs'ene,
så man kan godt sige at det er "påklædningstøj" ganske vist ikke til
dukker, men til Lego minifigs. ![]() ![]()
Dem er jeg ikke lige klar over hvad det er ![]() ![]() Redigeret af Kim.Sørensen - 14-September-2012 kl. 18:43 |
|||
![]() |
|||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-September-2012 kl. 18:45 |
||
|
Oste = Slope 31° 1x1x2/3
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-September-2012 kl. 18:49 |
||
|
Enogtredive ???
|
|||
![]() |
|||
Kim.Sørensen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-September-2012 kl. 18:51 |
||
|
Ahh ja dem
Og ja det vil også se godt ud i en mosaik Redigeret af Kim.Sørensen - 14-September-2012 kl. 18:51 |
|||
![]() |
|||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-September-2012 kl. 18:55 |
||
Jeg har lige siddet og leget med 200 af dem i MLCAD - så er nok lidt miljøskadet. Vi må hellere have gang i vinkelmåleren
|
|||
![]() |
|||
H.C.Grove
Liftarm
Medlem siden: 17-Februar-2009 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3390 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-September-2012 kl. 05:13 |
||
|
Jeg har ikke lige nogle oste her (sidder ie et tog), men eftersom de er 2 plader høje på den ene side og ca. ½ plade på den anden side, giver lidt trigonometri at vinklen i teorien er 30,9637565321 grader.
.Henrik |
|||
![]() |
|||
Asger.Lindeblad
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-September-2012 kl. 07:07 |
||
|
Redigeret af Asger.Lindeblad - 09-December-2024 kl. 09:53 |
|||
![]() |
|||
Kim.Sørensen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-September-2012 kl. 18:54 |
||
Tak ![]()
Jamen, det er en gammel kirke .Er tilbøjelig til at give dig ret. Men problemet er at jeg har nogle lidt ældre grå klodser som ikke passer sammen med fantasy eraen / kingdoms grå farver da de er noger lysere i det, og jeg må nok være ærlig at sige at jeg ikke kan fået tage mig sammen til at sortere, og hvis jeg gør så får jeg jo også en del "mindre" grå klodser , Personligt kan jeg godt lide at der er lidt farve forskel i byggeriet.. men ok sådan er vi jo alle forskellige ![]()
Jep, jeg har fået lidt inspiration herfra så det vil der komme i en ny kirke engang ![]() Redigeret af Kim.Sørensen - 15-September-2012 kl. 18:58 |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-September-2012 kl. 04:57 |
||
|
Jeg er nok mest enig med Asger...
Det er et problem at de store "grågrumsede" paneler afviger så meget (fordi de er så store).
Jeg har selv i tidernes morgen blandet dark gray og gray med de nye grå farver, men det var mest af nød. Efter at min klodssamling har nået en passende størrelse foretrækker jeg andre teknikker (blanding af LBG, DBG og andre farver). Et godt eksempel er borgmuren på Mark Falworth's flotte Anselm Castle: http://www.flickr.com/photos/mark-of-falworth/7354499172/in/photostream/
|
|||
![]() |
|||
Kim.Sørensen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-September-2012 kl. 08:30 |
||
|
Men hans mur er også med blandet grå farver?, som Asger ikke kan lide, dog ikke med de paneler jeg bruger, men det er simpelthen at nød fordi jeg ikke har så mange grå klodser
ellers ville hele kirken blive bygget op af grå klodser, men jeg kan nu godt lide at bruge de paneler, da man hurtiger kan få bygget en størrer mur op.. |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |