![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Massey Ferguson 35 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Marts-2009 kl. 06:00 |
Så har Technic-værkstedet forsynet Gårdmand Thomsen med endnu et stykke landbrugsisenkram til veterantraktorsamlingen.
I denne omgang blev det til denne Massey Ferguson 35 lignende traktor:
Modellen har været undervejs i et års tid og har voldt megen hovedbrud. Jeg er heller ikke helt tilfreds med denne (mindst) 8. udgave, så det kan være, at den med tiden bliver revideret lidt.
Jeg byggede i samme omgang to eksemplarer, hvoraf jeg forærede den ene (den med den nye type forhjul) til min LEGO-interesserede fætter ved hans 40 års fødselsdag igår. Han har nemlig solgt sin flot istandsatte Massey Ferguson 26 og blev meget glad for at få en LEGO-model i stedet for - den fylder knapt så meget derhjemme som 1:1 udgaven.
Af hensyn til pladsen måtte modellen nøjes med en 2-cylindret motor, selvom "minimum" i de gamle Ferguson'er var en 3-cylindret diesel. Agterude er der redskabsophæng og PTO, som følger "8284-standarden". PTO'en ind- og udkobles ved hjælp af håndtaget ved siden af førersædet, og redskabsophænget hæves og sænkes ved at dreje på håndtaget ved højre bagskærm. Også på denne model bruges rattet til at styre med, i modsætning til de fleste af mine øvrige traktorer
Modellen ses her side om side med min efterhånden noget ombyggede 8284-traktor, som i mellemtiden er blevet udstyret med en frontlift.
I modellen indgår for en gangs skyld ingen modificerede dimsedutter.
Til gengæld indgår bl.a. disse glimrende dimsedutter: ...hvoraf det nye differentiale som før nævnt er genialt og muliggør en mere kompakt indbygning end #6573-differentialet.
Alle grå dele er nygrå. Totalvægten blev 310 gram.
|
|
![]() |
|
Lars.Lange ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Det er jo bestemt ikke hverdagskost at du fremviser en model, som ikke ligner ![]() |
|
/Lars Lange
"Growing old is mandatory; growing up is optional!" Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Peter.Vingborg ![]() Dæk ![]() ![]() Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8419 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
|
![]() |
|
Asger.Lindeblad ![]() Panel ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
Redigeret af Asger.Lindeblad - 10-December-2024 kl. 22:17 |
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Alle LEGO-dimsedutter er velkomne her i Technic-værkstedet, også knop-dele Det er såmænd bare lidt irriterende at knop-tingene har det med at falde af, når jeg kaster rundt med liftarmsmodellerne eller pakker dem ned i flyttekasserne. Så af samme årsag er udstødningen på Ferguson'en en #40244-dimsedut og ikke en stabel klodser |
|
![]() |
|
NielsOttoHansen ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 23-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 151 |
Smart med det lille håndtag til at hæve liftarmene med. og som gl . fører af en 35 , så ligner den nu meget godt. |
|
Niels Otto Søndertoft Hansen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |