![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Midistørrelse 8466 4 x 4 Off-Roader |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-November-2008 kl. 04:05 |
Næste bil i rækken af midi-versioner af de større Technic-biler, blev denne midi-størrelse 8466.
Den kunne måske gøre det ud for den personlige firmabil for Dieselund Maskinstations indehaver.
Modellen er en herlig omgang 100% liftarmsfræs, og den er rimeligt robust. Den holder i hvert fald snildt til at blive kastet ganske ublidt rundt med (som jeg har for (u)vane...).
Ligesom forbilledet er den udstyret med mågevingedøre - og de springer op som en trold af en æske, når man åbner dem. Der blev nemlig ikke plads til en luftdæmper i døråbningsmekanikken, men kun en 6.5L fjeder. Men ellers fungerer dørene som på forbilledet - når dørene går (dvs. springer!) op, vipper det nederste panel ned. Dørene åbnes ved at trykke bagud på det gule håndtag bagved dørene - håndtaget er ligeledes med fjeder (dvs. elastik), så det straks springer tilbage igen, også når dørene er åbne.
Styringen af køretøjet sker ved at dreje på det gule rotorblink på taget, der er affjedring både for og agter, og agterude er der træk af samme type og i samme højde som på traktorerne - dog er der i sagens natur ingen trykluftudtag.
Derudover er der i "bedste" LEGO Racers-stil ikke ellers nogen særlige "Techniske" funktioner.
Skulle en af maskinførerne hos Dieselund Maskinstation have glemt at få noget (af det lettere) isenkram med sig ud i marken, så burde det være en snild sag for "mester" at fragte f.eks. en skærebordsvogn ud til den formastelige, ved hjælp af sådan et 4WD-køretøj, når han alligevel skal ud for at holde øje med hvordan arbejdet skrider frem.
Modellen kan her til sammenligning ses sammen med min efterhånden noget ombyggede/molesterede 8466.
Og her kan Midi-8466'eren ses sammen med de foreløbigt tre andre midistørrelse-biler, nemlig min Midi-8649, som tilhører Dieselund Maskinstations mekaniker, Midi-8448'eren, som tilhører indehaveren af Dieselund Maskinstation, og Midi-8286, som udgør Dieselund Maskinstations ene firmabil.
Til dørene kunne jeg godt have brugt nogle 9.5 x 5 liftarms: ... ialt 4 stk. i sort. Og igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen... manglede jeg en 1x6 bent 4-3 liftarm: ... ialt 2 stk. i sort, ligeledes til dørene Så i begge tilfælde måtte nogle gamle og temmelig brugte (nærmest sandblæste) liftarms desværre "under kniven/saven".
Derudover manglede jeg 1 stk. Metallic Silver 9L flex axles til fronten. Men de findes ligeledes heller ikke, så dér måtte en gammel brugt 12L flex axle afkortes til 9L.
Ligesom på forbilledet er alle grå dele gammelgrå. Vægten blev 616 Link til hele køretøjsmappen her. |
|
![]() |
|
Gert.Hansen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nøj, det er et svedigt køretøj - og så i metallic grøn !
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |