![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Blue Power Farm Stock Power Puller |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2008 kl. 15:03 |
||
Udenfor pløjesæsonen og høstsæsonen går det indimellem løs med lidt agrikulturelt morskab på dyrskuepladsen, når Landbo-ungdommen indkalder til en dyst med "slæden" med både standardtraktorer og diverse om- og hjemmebyggede kjøretøjer.
Både førstnævnte og sidstnævnte kategori er inddelt i flere klasser, og en af dem er Farm Stock. (Nogle af klasserne/divisionerne kan ses på Tractorpulling.dk).
Inspireret af Team Dingo's blå pullere har jeg stykket denne Farm Stock Puller sammen...
... og udstyret den med et par anstændige skorstene, så i hvert fald denne del af "vejrtrækningen" er i orden.
Opbygningen er meget simpel - og særdeles robust. For tilkobling af slæden er der agterude en trækgaffel, som er magen til den, der findes på mine øvrige Technic traktorer.
Sædet ser måske rødt ud på billedet, men er faktisk orange. Traktoren styres ved hjælp af gummihjulet ovenpå beskyttelsesburet. Ligesom på forbilledet er der nemlig et "bur" omkring føreren, så han/hun er godt beskyttet, hvis pulleren skulle stejle så meget, at den vælter bagover. Ikke alle førere når at slække på gassen, så traktoren falder forover igen, for indimellem går tingene lidt vel stærkt, når det går løs. Så derfor er beskyttelsesbøjler/bur heldigvis et krav idag.
Alle grå dele på modellen er nygrå. Totalvægten blev 813 gram - ikke mindst på grund af de to tunge Power Puller hjul.
|
|||
![]() |
|||
Mads.Pedersen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 887 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
rigtig flot traktor Carsten.
|
|||
Mads Møller Pedersen
|
|||
![]() |
|||
Finn.Schmidt ![]() Knop ![]() Medlem siden: 02-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 9 |
||
Det er jo min gamle nabo der har bygget den orginale model Jeg må sige din minder meget om den... |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
||
Jamen dog - verden er lille, må man sige Det ser ud til at Team Dingo har fået bygget en hel del pullere efterhånden. Hvor mange af dem har de idag ?.
På et tidspunkt bygger jeg nok også en B-divisions puller eller anden modificeret puller med overbevisende motorisering. |
|||
![]() |
|||
Mads.Pedersen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 887 |
||
kender godt sponsoren til den originale traktor, kommer jo også fra den egn |
|||
Mads Møller Pedersen
|
|||
![]() |
|||
Lasse.Deleuran ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3741 |
||
Eller hvad med rigtig (PF) motorisering? Seriøst Carsten. Sådan en "rigtig" tractor pull'er må da være ideel til trækkekonkurrencen til dette års KlodsFest. Den ligner forbilledet rigtigt godt og det kunne være sjovt at se sådan en i aktion. Jeg håber stadig det bliver muligt at se det meste af maskinparken til KF2008. |
|||
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
|||
![]() |
|||
||
Skulle jeg lave en super-trækker, så ville effektiviteten nok komme i forreste række, frem for et virkelighedstro udseende. Men nu er jeg jo ikke så meget til elektriske ting&sager, så jeg holder mig nok fortsat til "unplugged" modeller. (Indrømmet, jeg har dog en vandingsmaskine på vej, som er drevet af en lille PF-motor
Det var kun meningen at modellen skulle ligne og ikke fungere som i virkeligheden Anyways, jeg kommer desværre nok ikke til KF08, men jeg arbejder på at have noget klar til LEGO World i København i 2009, både Technic biler, 1:10 huse og Technic traktorer. Det forlyder nemlig at LEGO vil være behjælpelige med transport af tingene til den tid (?). |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |