Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Kom til byggemøde
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byggemøde i Vrå
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byggemøde i Vrå

Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2568
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 13:20
Citat: Carsten.Svendsen Carsten.Svendsen skrev:

4 mennesker? Det var da ikke ret mange. Hvis jeg hopper med på vognen så bliver vi 4 igen. Men det er nok fordi det er i Nordjylland ?

Ja - da vi ikke er så mange nordjydere samt det er historeins første nordjyske byggemøde. Hvis du er med på vognen, så bliver vi igen 4, da Frederik Normann som også var med sidst ikke deltager denne gang.

- men selvom det er lille er det stadig hyggeligt.

Måske er det ikke en god ide at tage sit eget lego med, da man nemt kan få det hele blandet sammen med jer andres. men det må vi jo se til.

Lige pt. har jeg alt mit over hele bordet, man alt vil blive sorteret inden lørdag - derved kan jeg holde styr på alt mit. og hvis du vil bygge af mine klodser, er det også en mulighed. Selvfølgelig kan vi ikke bygge en model bestående af både dine og mine klodser. Håber du forstår.
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Carsten.Svendsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 19-November-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Point: 748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 13:55
Jeg må så gå ud fra at det er hele dagen? For hvis det kun er 4-5 timer så gider jeg ikke
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 19:14
Det kan du også se længere tilbage i tråden .. Hvis du ankommer sammen med Gert, så er det fra ca. klokken lidt i ni om formidagen til klokken ca. fem om eftermiddagen. Derved er vi oppe på en 8-9 timer ..

Tilføjelse: Sidste gang var Gert der i 12 timer, men denne gang skal jeg dog ud af døren efter aftensmad klokken 1800.

Redigeret af Martin.Nygaard - 20-November-2010 kl. 19:15

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 19:30
Aha, jamen så kommer jeg også

Byggemøde i Vrå lørdag den 27. november 2010 fra kl. 9:00 - indtil I vil hjem

Jeg kommer:
Gert Christensen
Martin Nygaard
Carsten B. Thomsen
Carsten Svendsen

EDIT: Det passer mig faktisk fint at vi slutter en 5-6 stykker. for jeg skal nå noget derhjemme klokken 7. Det må jo så blive 8 timers sjov og ballade Tongue. Eller i hvert fald hygge. 

Redigeret af Carsten.Svendsen - 20-November-2010 kl. 20:21
Til top
Henrik.Garder Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-Oktober-2008
Region: Himmerland
Point: 565
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Garder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 05:07
Ja nu er det så anden gang I planlægger byggemøde på en lørdag hvor konen skal på arbejde Cry 
så må vi se hvordan det passer næete gang..

Henrik Garder

U=I*R
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 05:40
Det lyder super, Carsten !

Citat: Henrik.Garder Henrik.Garder skrev:

Ja nu er det så anden gang I planlægger byggemøde på en lørdag hvor konen skal på arbejde Cry 

Nå, for søren - ja vi må se om ikke vi kan få det lagt lidt bedre en anden gang ..

Til top
G.Christensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 711
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 17:05
Citat: Henrik.Garder Henrik.Garder skrev:

Ja så skulle du jo måske have givet dit besyv med, da byggemødets dato blev planlagt, da det jo blev lagt ud af Martin, at det også var lidt op til os, der gerne vil med, hvornår det skulle være. Wink

Men prøv at følge med her på Forum til næste gang (for jeg er sikker på, at Martin har fået så meget blod på tanden, at der bliver en næste gang igen igen Wink), så kan vi jo prøve at planlægge efter, hvornår du også kan.
Det var i hvert fald rigtigt hyggeligt sidste gang Martin havde byggemøde deroppe i det nørrejyske. Clap

Til top
Henrik.Garder Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-Oktober-2008
Region: Himmerland
Point: 565
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Garder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 03:28
Ja så skulle du jo måske have givet dit besyv med, da byggemødets dato blev planlagt, da det jo blev lagt ud af Martin, at det også var lidt op til os, der gerne vil med, hvornår det skulle være. Wink

Men prøv at følge med her på Forum til næste gang (for jeg er sikker på, at Martin har fået så meget blod på tanden, at der bliver en næste gang igen igen Wink), så kan vi jo prøve at planlægge efter, hvornår du også kan.
Det var i hvert fald rigtigt hyggeligt sidste gang Martin havde byggemøde deroppe i det nørrejyske. Clap

[/QUOTE]
Jeg følger skam med hele tiden, desværre sker det tit at der kommer en sygemelding hvor der lige må tages en ekstra vagt, og så bliver det lidt svært at planlægge lang tid frem Cry.
Men lad os håbe at det kan lykkes næste gang, hvor end det bliver.
Henrik Garder

U=I*R
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 11:11
Jeg har ombestemt mig. Det er lidt for langt væk alligevel, når nu jeg bor omkring Ringøbing. Mon ikke der kommer et byggemøde igen i vestjyllland engang?
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 11:12
Jamen det må vi da håbe. Smile
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 11:19

Jeg har ombestemt mig. Det er lidt for langt væk alligevel, når nu jeg bor omkring Ringøbing. Mon ikke der kommer et byggemøde igen i vestjyllland engang?
Joh det kunne da tænkes. Der er da en gang imellem i Holstebro.
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 02:23
Jeg bliver nok desværre nødt til at melde fra på lørdag.
Sabelkatten ligger på sygehuset i Viborg, og jeg er i den forbindelse hundepasser.
Hvor længe det varer ved, ved vi ikke. Men hvis hun kommer hjem på orlov i weekenden, synes jeg ikke, at jeg kan tage nogen steder.
Men i må have et godt møde deroppe på Pjaltenborg.

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 18:52
@Gert: Det kan jeg godt forstå. Sabelkatte har nu engang højere prioritet end LEGO. God bedring til hende og hav en god weekend.

@Carsten: Det er godtnok også en lang tur nordpå, især i det her vejrlig - meeen det kunne da være hyggeligt at mødes en anden god gang, så Smile .

@Martin: På lørdag kommer jeg ommertrent direkte fra nattevagt, eftersom at jeg er blevet tildelt ekstra vagter i denne uge. Meeen, jeg dukker op som planlagt - det bliver dog kun til en gang non-stop "speed-building", eftersom at jeg skal tidligt hjem igen senest kl. 13.52 fra Vrå H, sådan at jeg kan nå at sove lidt inden jeg skal på arbejde igen om aftenen.
Så må vi se om vi kan nå at bygge din Welger ballepresser færdig, samt bygge en ny traktor til Pjaltenborg AgriTech.

Redigeret af Carsten.Thomsen - 25-November-2010 kl. 18:54
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 03:11
Det er helt forståeligt, Gert. God bedring til din sabelkat!

Det lyder godt - dog er vi kun 2, og i relativ kort tid, MEN - det skal nu nok blive super hyggeligt alligevel! (især når det er 2 landbrugs"nørder")

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-November-2010 kl. 08:29
Mange tak for forståelsen. Smile
Jeg håber på, at jeg snart kan komme med til et byggemøde i Vrå igen. Det var rigtigt hyggeligt sidste gang. Thumbs Up

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 04:54
Tunsind tak til Gårdmand Thomsen, som trods mangel på deltagere, dukkede op, og byggede.

Det var et rigtig hyggeligt, og vi fik da også smækket en traktor + et par GBC moduler sammen.
- og hvor må alle der ikke var med da være misundelige, for Carsten havde medbragt en hel kasse ALT for gode småkager. Mmmmh ..

Gårdmand Thomsen ligger billeder op på BS når han får tid.

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 17:22
Citat: Martin.Nygaard Martin.Nygaard skrev:

Tunsind tak til Gårdmand Thomsen, som trods mangel på deltagere, dukkede op, og byggede.

Det var et rigtig hyggeligt, og vi fik da også smækket en traktor + et par GBC moduler sammen.
- og hvor må alle der ikke var med da være misundelige, for Carsten havde medbragt en hel kasse ALT for gode småkager. Mmmmh ..

Gårdmand Thomsen ligger billeder op på BS når han får tid.
Håber, der bliver smidt et link til BrickShelf-mappen... Wink
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 19:53
Jeg siger skam også tak for en rigtig hygsom lørdag formiddag/tidlig eftermiddag på det snedækkede Pjaltenborg.
Tak til Johanne for velkomsten - hvor hun allerede havde taget hul på nytåret med en omgang nytårsserpentiner:

Der var god plads til flere deltagere omkring byggebordet. Så denne gang fik Technic-modellerne, deriblandt Martins GBC-moduler, rigtig lov til at brede sig.
I starten så byggebordene således nogenlunde ryddelige ud:

Slægtsgårdens gamle stuehus (som er årgang ca. 1840) er under dækning af trådløst Internet, så der f.eks. kan slås op i BrickLink's katalog undervejs eller findes billeder frem fra Internettet til inspiration (af landbrugsmaskiner og deslignende, forstås) - og ikke mindst lidt god musik til arbejdet.
Ved enden af byggebordet har Martin indrettet sig med et byggehyggehjørne...

...og der fik Martin bl.a. bygget videre på sine GBC-moduler, som skal være klar til forårets LEGO World udstilling...

...og Martin fik også revideret sin Welger Ballepresser lidt og bygget den ommertrent færdig.
Den ses her sammen med Dieselund Maskinstations tilsvarende ballepresser, som vender forkert og hvis PTO-aksel endda roterer den forkerte vej, hvorved den jo kunne tilkobles traktoren sammen med Martins ballepresser, via et split-PTO, så der kunne presses baller i stereo LOL

Traktoren er Pjaltenborg AgriTech's nye JCB-traktor, som kom til verden på byggemødet, og som er ganske magen til Dieselund Maskinstation's JCB 3185.
Ved siden af ses Pjaltenborg AgriTech's ombyggede 8284'er, forspændt Pjaltenborg AgriTech's 3-radede vendeplov.
Nedenunder ses Dieselund Maskinstation's JCB'er forspændt Pjaltenborg AgriTech's skærebordsvogn:

Bagefter byggehyggeløjerne var der det herligste rod...

...og eftersom at det pludselig skulle gå lidt stærkt med at komme afsted, så fik jeg sørme ikke tid til at hjælpe med at rydde op Embarrassed  - og glemte i skyndingen min hobbykniv (igen-igen).
Den havde - sammen med min nedstryger - været brugt til at tilpasse (nogle ville sikkert sige lemlæste...) nogle LEGO Technic-dimsedutter med. Og det slap Gert jo således for at opleve - men du er måske også knapt kommet dig, Gert, ovenpå oplevelsen ved sidste byggemøde, hvor saven og kniven også var i brug ?.

Tusind tak til Martin og Verner for husly til byggehyggemødet, tak for afhentning/bringning til Vrå Station, og ikke mindst tak for god mad   Big smile
(Og jep, de dér Gille småkager med belgisk chokolade (men heldigvis uden tilsat kunstigt hokus-pokus) var da vistnok alt, alt for gode Embarrassed ).

(Jeg har lagt alle 16 billeder fra Byggehyggemødet ud på Brickshelf).

Redigeret af Carsten.Thomsen - 28-November-2010 kl. 19:55
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-April-2011 kl. 17:16
Nu (eller sidste søndag) hvor havemøblerne skulle frem, så skulle klodserne også - så jeg har igen indtaget Pjaltenborg - og derved fået det 40m² byggerum igen .. (eller dvs. at de har aldrig været væk, men blot først nu de forlader mit eget værelse. ) Derfor vil jeg igen invitere folk indenfor, og byg, snak, hyg - måske spil et af de nye spil, eller måske en helt 5. ting.

- og brugere af stabel-klods-teknikken er også meget velkommen!

Dato vedtages som sædvanlig af hvad der passer bedst!

Redigeret af Martin.Nygaard - 02-April-2011 kl. 17:18

Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 18:41
Hej Martin.
Jeg vil skam meget gerne komme op til Vrå igen. - Det har jeg vist også givet udtryk for.
Hvornår? Tjah som sidste gang jeg var med, vil en lørdag nok passe mig bedst, men jeg skal selvfølgelig ikke bestemme dagen.
Jeg kommer til at tænke på, at denne tråd da er ved at være ret lang - 7sider. Måske (og det er også kun et forslag, der kan forkastes eller vedtages efter behag) det kunne være en idé at lave en ny tråd?

Til top
 Besvar Besvar Side  <1 34567>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.106 sekunder.