![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Svenske træhuse |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |||
ClausPedersen
Liftarm
Medlem siden: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2095 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: Svenske træhuseSendt: 04-Oktober-2012 kl. 02:31 |
||
|
I Skærbæk udstillede jeg disse forskelligfarvede huse:
![]() ![]() ![]() Kan husene laves i andre farver? Ja - grøn, gul, mærsk blå og tan. Men her koster den her klods ![]() 7 - 20 kr. stykket - og dem skal der så bruges ca. 200 stk. af. |
|||
|
Claus Pedersen
"Klodset" - jeg fatter ikke en brik? |
|||
![]() |
|||
Morten.Dalermoen
Panel
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1658 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 02:47 |
||
|
Virkelig flotte hus
Svenske trehus? Det kunne være i min nabogade, for det er også typiske hus for Norge
![]() |
|||
|
Morten Dalermoen
|
|||
![]() |
|||
Benjamin.Jakobsen
Liftarm
Medlem siden: 04-Februar-2012 Sted: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2130 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 03:36 |
||
|
Det ser rigtig hyggeligt ud. Også nogle fine birketræer
|
|||
![]() |
|||
Rasmus.Ansbjerg
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2011 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2571 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 04:05 |
||
|
Det var rigtig rigtig fine de huse...
Kom bare med lidt flere billeder, gerne med nogle detaljer...
|
|||
![]() |
|||
Henrik.Garder
Tagsten
Medlem siden: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 568 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 04:21 |
||
|
Det er super fint, især stilladset er jeg vld med, men overholder det nu gældende regler
|
|||
|
Henrik Garder
U=I*R |
|||
![]() |
|||
Adrian.Perslow
Liftarm
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 07:37 |
||
|
Redigeret af Adrian.Perslow - 11-August-2025 kl. 11:21 |
|||
![]() |
|||
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 09:08 |
||
|
Flotte huse, fin opstilling og masser af liv og små detaljer. Stilladset er jeg også begejstret for - det ligner rigtigt godt!
M.h.t. den omtalte klods: kunne det være et emne til næste års LUGBULK? Jeg kan sagtens bruge en masse af den slags, næsten ligegyldig hvilken farve.
|
|||
![]() |
|||
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 09:33 |
||
|
Rigtig flot opstilling. Har ikke været så meget i Norge, men kan virkelig genkende husene som svenske.
Måske skal vi presse LEGO til at lave en "fejlfarve" der hedder Falun-red. Stilladset er også rigtig godt og hele stemningen . Birketræerne. Det må være et optrin fra en midsommerfest siden der kører så meget politi rundt
. Og til Henrik. Der er ikke samme sikkerhedskrav i Sverige til silladser som i Danmark. Og så er det jo også et spørgsmål om det er et tillads til en maler, elektrikker eller murer. ![]() |
|||
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|||
![]() |
|||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3538 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 12:19 |
||
|
Meget flot og hyggelig MOC Jeg er også vild med stilladset. Desuden kan jeg godt lide tagenes farve. Det svenske flag er også en god detajle. Det hælder dog en smule. Det er ikke fordi, det betyder særlig meget. Men ved at bruge denne klods: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=75535 til flagstangen, kunne man få den til at hælde mindre. Desuden ville man også undgå de mange hakker.
|
|||
![]() |
|||
C.Behrens
Dæk
Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5825 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 14:16 |
||
|
Jeg er helt vild med dine huse Claus. Kanon flot lavet. Tagene er så simple så man tror det er løgn, men det virker utrolig godt synes jeg. - Især på afstand.
Husene blev grundigt nær studeret i Skærbæk
![]() |
|||
![]() |
|||
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3039 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 14:47 |
||
|
Flotte huse, overordentligt flotte huse, og meget livlige.
Simpelt, flot, måske lidt større variation i husenes størrelse og vinduernes pladsering ville sætte prikken over i'et. Mange god detaljer, de visne buske, birketræerne, gadelamperne, stilladset, postkassen i postkassegul og det simple tag der på afstand ligner tegl.
|
|||
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|||
![]() |
|||
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1093 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 15:36 |
||
|
Rigtig hyggelig gade!!
|
|||
|
Leg godt :)
|
|||
![]() |
|||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7450 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Oktober-2012 kl. 17:04 |
||
|
Flot udført. De dark orange tage var instant blikfang
|
|||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|||
![]() |
|||
John.Thomsen
Tagsten
Medlem siden: 16-Januar-2012 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 645 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 16:27 |
||
|
Hvor er det flot bygget. Det ligner et 10 år gammelt villakvarter nordvest for Køge.
-Jane Kvint |
|||
![]() |
|||
ClausPedersen
Liftarm
Medlem siden: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2095 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 16:48 |
||
|
Her er lidt flere billeder:
![]() ![]() |
|||
|
Claus Pedersen
|||
![]() |
|||
ClausPedersen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Oktober-2012 kl. 16:54 |
||
Det bliver nok lidt svært. Den gule har været brugt til et sæt i 1981, og de andre har ikke været brugt i nogen sæt. Det er rigtigt at denne klods giver stangen en bedre rejsning, til gengæld synes jeg flagstangen kommer til at virke for kraftig/tyk. |
|||
|
Claus Pedersen
|||
![]() |
|||
K.Gabriel
Panel
Medlem siden: 24-Juli-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 950 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 03:50 |
||
|
Som ofte før formår du at skabe en helt særlig idyllisk stemning med alle detaljerne. Også volvoerne er godt ramt.
|
|||
|
K.Gabriel
|
|||
![]() |
|||
Morten.Dalermoen
Panel
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1658 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 04:45 |
||
|
I Norge sier vi at man skal have de 3 V`er for å være en gjennomsnittlig familie
Volvo, villa og vov vov (hund)...hvor en hunden?
|
|||
|
Morten Dalermoen
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 04:48 |
||
|
Flagstangen er kikset. Den skal rettes op. Jeg går ud fra, at du har en "rigid hose" indeni...
Ellers er der ikke noget at komme efter. Det er smukt!
|
|||
![]() |
|||
ClausPedersen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Oktober-2012 kl. 05:52 |
||
Den er lukket inde efter at have jaget katten op i træet. ![]()
Ja og ja. Porten i hallen må have stået åben, så var der garanteret en frygtelig træk. |
|||
|
Claus Pedersen
|||
![]() |
|||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |