Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Hus inspireret af Miami
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hus inspireret af Miami

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten.Godiksen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 27-August-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 33
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Godiksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hus inspireret af Miami
    Sendt: 26-September-2012 kl. 15:24
Hej alle,

Her er min seneste MOC - inspireret af de mange pastelfarvede art deco bygninger i Miami.

Denne model er den første, hvor:
- jeg har bygget store dele af en facade sidelæns
- jeg har bygget med to nuancer af lyserød
- jeg har prøvet at lave lidt mosaik af erlinger (som jeg aldrig igen skal kalde airlinger, tak for opklaringen!)

Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 6120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 15:36
Selve byggestilen bliver jeg nok aldrig fan af, men du har da formået at få utroligt mange finurlige detaljer med.

Det skrå vindue på bagsiden, og brugen af hængsler til at lave buler med er fine detaljer.
Carsten.

Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 07:33
Der er flere ting, jeg godt kan lide...
Baldakinen over forretningen, de lodrette buer i højre side ser troværdige ud, og så er den skrå indgangsportal rigtig god.
MEN, fotograferingen trækker ned og gør måske, at jeg ikke bliver vildt begejstret...
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 5296
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 11:16
Jeg synes det er et rodet hus.

Misforstå mig ikke, men hver ting til sin tid. Smile

Den stil du prøver at skabe i LEGO er netop karakteristisk ved at murværket i sig selv egentligt er rimeligt simpelt. Det er mere den farvemæssige udsmykning der er meget speciel. Og så er det jo også de nærmest cirkulært afrundede vandrette hjørne på alle udhæng, som er så specielle for byggestilen. Prøv eksempelvis at se referencebillederne her Jeg synes derfor du skulle have afholdt dig fra relief-udsmykningen over vinduerne og strøget de brick 1x2 w/grill. Sådan et hus skal ikke plastres til med alle mulige krummelurer. Og så savner jeg udhængene over vinduerne, som netop er så karakteristiske - både at de er der, og også formen på dem. Omkring vinduerne så er de meget store på den ene side af huset, og på den anden side meget små. Det synes jeg ikke virker ret harmonisk.

Nu skal det ikke være sure opstød det hele, for jeg kan godt se at du har udfordret dig selv ved ikke bare at bygge med knopperne opad, så for byggeteknikken vil jeg gerne give tommelen op, og jeg synes også at farvedetaljen på forsiden er ret god. Den skrå indgangsportal virker rimeligt godt. Men overordnet synes jeg bare ikke at huset er sååå vellykket igen. Det er fyldt for meget på.

Og som Svend Erik også er inde på - så stinker fotograferingen altså. Dead Jeg håber virkelig ikke at dine hvide klodser er så gulnede - for jeg går ud fra at huset er hvidt - i virkeligheden, for på billederne er det ikke.
Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Morten.Godiksen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 27-August-2012
Sted: Danmark
Point: 33
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Godiksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 13:42
Hvad er den af?? Er I ikke vilde med nikotin-gule fotos i kunstigt lys? OK, jeg skulle vist have ventet med at tage fotos til jeg en dag er hjemme mens det er dagslys - men så ville jeg jo komme til at vente, for denne weekend er jeg jo i - ja you know where :-)

Mange tak for de gode kommentarer. Jeg er enig i at de der 1 x 2 med riller skal ud. Det kommer de så snart jeg har skaffet nogle andre klodser til at erstatte dem - har også tænkt på om jeg kunne skaffe nok klodser i en lys gul til at erstatte den hvide helt.

Jeg er meget fascineret af tanken om vinduesudhæng. Er der nogen gode tips til hvordan jeg får dem lavet? Jeg er ikke så vild med at lave dem med buede plader med synlige knopper, og synes at det bliver lidt kikset, hvis man ikke kan dække hele fladen med flise.... hmmmm
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Point: 2894
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 15:46
Citat: Morten.Godiksen Morten.Godiksen skrev:

Jeg er meget fascineret af tanken om vinduesudhæng. Er der nogen gode tips til hvordan jeg får dem lavet? Jeg er ikke så vild med at lave dem med buede plader med synlige knopper, og synes at det bliver lidt kikset, hvis man ikke kan dække hele fladen med flise.... hmmmm

Jeg har lavet dem som vist idenne tråd:

Jeg ved godt de er for tykke, men jeg mener ligesom dig, at buede plader ikke lige er sagen, så det var det bedste jeg kunne finde på.
Glenn Knøsgaard
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.