Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fredskrudtmagasin fra 1886
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fredskrudtmagasin fra 1886

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fredskrudtmagasin fra 1886
    Sendt: 19-September-2012 kl. 07:15
Min anden model til fornyelse af niveaumodulerne er et fredskrudtmagasin fra 1886 beliggende på Vestvolden. Det er samtidig et dokument fra min tid i Forsvaret, idet jeg boede to år i en tjenestebolig på Husum-enceinten (på Frederikssundsvej 365).
Til opbevaring af haveredskaber og cykler m.m. havde jeg et magasin i volden - mage til dette:

Et spændende sted at bo - med masser af udfoldelsesmuligheder. Jeg havde 14,5 km baghave (fra Utterslev til Avedøre) og på grunden havde jeg anlagt et par 3 golfhul med teested opad volden og green i forhaven på den anden side af huset. Så udslaget skulle over huset, hvis man skulle have en chance for at klare hullet i par.

Vores hus hed i folkemunde "Majorhuset", og på den anden side af Frederikssundsvej (nr. 358) lå "Oberstens hus". Begge huse blev i 2011 solgt til privatboliger.

Til top
H.Mikkelsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Point: 2373
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 07:50
Sådan. Et flot lille byggeri,  der giver niveamodulerne et godt løft.
Måske en enkelt brun og grå ost et par steder til at bryde det gønne men ellers topklaase og super ide.
Du tager den vel med til Skærbæk??  Den "fylder" jo ikke.

Mange hilsner Henning M.

Redigeret af H.Mikkelsen - 19-September-2012 kl. 07:50
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 08:22
Fornemt, rigtigt godt tænkt og meget autentisk.
Rigtig  fiks detalje med en Jumper i døren.

Et par brune og grå oste som sten i det grønne ville sætte prikken over i'et
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 2846
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 08:22
Jeg kom til at tænke på en kendt på der begynder med "I et hul i jorden boede der en hobbit."
En flot moc, som tilføjer variation tilrækkerne af niveaumoduler.
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 08:30
Citat: H.Mikkelsen H.Mikkelsen skrev:

Du tager den vel med til Skærbæk??  Den "fylder" jo ikke.

Mange hilsner Henning M.

Ja, det kan jeg da godt Smile
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-September-2007
Region: Midtsjælland
Point: 4244
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 09:01
Flot Thumbs Up og som altid fedt, når man samtidig ser, hvor idéen kommer fra.

Man kunne måske overveje, om den meget flotte grønne beplantning du har lavet kunne gå lidt længere op, inden den mere kedelige traditionelle modulstruktur starter. (Som jo ikke har samme kvalitet). Men på den anden side, så falder den jo nok bedre ind, når den bliver placeret ind i mellem 2 almindelige moduller.

Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 11:12
Citat: A.M.Vestergård A.M.Vestergård skrev:

Man kunne måske overveje, om den meget flotte grønne beplantning du har lavet kunne gå lidt længere op, inden den mere kedelige traditionelle modulstruktur starter. (Som jo ikke har samme kvalitet).

Det overvejede jeg faktisk, idet jeg kom lidt mere grønt på så der også var noget over magasinet. Men jeg droppede at føre det helt op.
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 12:57
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Et spændende sted at bo - med masser af udfoldelsesmuligheder. Jeg havde 14,5 km baghave (fra Utterslev til Avedøre) og på grunden havde jeg anlagt et par 3 golfhul med teested opad volden og green i forhaven på den anden side af huset. Så udslaget skulle over huset, hvis man skulle have en chance for at klare hullet i par.

Sjov historie... LOL

Jeg har mange gode minder fra Vestvolden, hvor jeg legede som barn... Der var mange spændende steder med bunkere og voldgrave... Så det er fedt at se sådan en bygget i Lego......og flot bygget, som sædvanligt... Clap

....og lidt off-topic - men alligevel:

Ejby-bunkeren åbnede jo forleden som oplevelsescenter for offentligheden.... Det er indrettet som interaktivt museum over den kolde krig... Det lyder RIGTIG spændende - og der skal jeg helt sikkert ud og kigge en dag:

http://www.befaestningen.dk/Besog/Ejbybunkeren?gclid=CKb6o-mAwrICFcgtmAodhWoA8A
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
S.Hemmingsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 28-Marts-2006
Point: 917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.Hemmingsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 15:31
...lidt mere off-topic:

Sig til, når du skal afsted, René, så tager Freja og jeg med.

... Og forøvrigt flot byggeri, Sven-Erik
Til top
R.Christiansen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 01-September-2009
Point: 579
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér R.Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-September-2012 kl. 18:22
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

....og lidt off-topic - men alligevel:

Ejby-bunkeren åbnede jo forleden som oplevelsescenter for offentligheden....
I lørdags/søndags? Valget stod mellem Vedbæk-bunkeren og Ejby. Vedbæk vandt, men hvis Ejby er åbent permanent nu skal jeg da også et smut forbi dér...

Nu mangler vi bare, at de åbner Finderup og de forskellige regeringsanlæg i henholdsvis øst og vest. Så kan Forsvaret og Beredskabsstyrelsen snart sælge sæsonpas, der gælder til alle de gamle anlæg LOL
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-September-2012 kl. 05:55
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Sjov historie... LOL

Der er faktisk mange, René.
Det er helt utroligt, hvad jeg oplevede på de to år vi boede i huset.
Lige fra indbrud, hvor stuerne blev ribbet for værdier til mega-fester (bl.a. Birthe's 50 års fødselsdag), min datters bryllup og besøg af Ekstrabladet, der ville skrive om hvardan det var at bo i en "pamperbolig" og mange andre oplevelser.

Og tak for konstruktive forslag til forbedringer. Jeg tror dog ikke, den bliver ændret. Det er yderst sjældent, at jeg modificerer en færdig moc. Done is done - og så må man tage eventuel kritik derefter.
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 15:42
Dejligt med noget 'historieundervisning'.
Ganske vellykket model.
Jeg ville bare gerne have haft flere nuancer i skråningen.
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-September-2012 kl. 19:34
Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Jeg ville bare gerne have haft flere nuancer i skråningen.

Og du er ikke den eneste, Peter Wink Men hvorfor "svine" den dejlige grønne græs farve til med andre farver?

Niveaumodulerne er Knuds opfindelse - og noget af det bedste, der er sket ved bylayoutet i mange år! MEN - however - det var v1. Vi skal nu videre og udvikle produktet. En mulighed er beplantning. En udfordring er at de skal stables i kasser, hvorved alt "påhæng" vil falde af, når de transporteres.

Det letteste er at gøre alle moduler lige brogede. Lad os forsøge at løfte produktet til nye højder. Lige nu prøver vi at skabe liv i enkeltstående moduler, og det er en god begyndelse, men det rykker ikke nok.

V2 skal være visionær og skabe sammenhæng. Så næste step er at skabe sammenhæng mellem flere moduler. Henning M's mineprojekt er en god begyndelse.

Måske skal vi udliciterere bjergpartier til medlemmerne. Måske kunne man få støtte til et LW projekt til næste gang (2014)???

Der er mange muligheder. Lad os ikke hænge fast i fortiden. Tænk stort!

Her er en "sminket" udgave af Undead Disaster, hvor jeg har klasket oste på skråningen. Er det noget?

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.067 sekunder.