Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Templar Church
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Templar Church

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kim.Sørensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 05-Januar-2009
Sted: Middelfart - DK
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 621
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Templar Church
    Sendt: 07-September-2012 kl. 13:46
Hej Folkens.

For at gøre en kort historie lang Tongue, så her for en lille måned siden efterhånden blev jeg medlem af en forening som tager rundt til de forskellige middelalderfestivaller i danmark, for at formidle med mere..
Og så i den forbindelse fik jeg lige pludselig lyst til at bygge min absolutte første kirke i LEGO, og i den forbindelse vil jeg gerne præsentere

Templar Church

Baggrundshistorien:
Templeridderne fik overdraget et stykke jord fra Stormesteren fordi man mente at stedet var egnet til opførelsen af en kirke. Ganske vist var området præget af borg rester, som de lokale bønder har været ved at fjerne, men da de ikke kunne fjerne det hele, så besluttede templeridderne at bygge kirken der alligevel, for man fandt ud af at det godt kunne lade sig gøre at genopbygge muren omkring til forsvar. Så man byggede kirken og satte vagter omkring den, samt oprettede en smedje, til reparationer, fremstilling af våben og rustninger på stedet. Da stedet lå tæt på tyskland så fik templeridderne hjælp fra den teutoniske templeridder orden. Man oprettede samtidig også en telt lejr på stedet.

Kirken:

Et mere "Close up" af kirken:

Klokken:

Klokken "by night":

Biskoppen:

Inde i Kirken: (shhh der er gudstjenste Tongue)

Telt Lejren

Smedjen:

Diverse:

Den Teutoniske halvdel af kirken:

"Blah blah blah"

"Jeg er tørstig"

Håber i synes om den Big smile

Mvh. Kim

Redigeret af Kim.Sørensen - 07-September-2012 kl. 13:46
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 15:42
Det ser meget godt ud, der er massere af liv og flot udførsel.Thumbs UpClap

Der er vist lidt Jørgen Clevin ind over.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Region: Østjylland
Point: 2130
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 17:08
Flot model
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 02:49
Der er masser af liv og små historier i og omkring kirken. Jeg synes det er lykkedes for dig, at bruge div. paneler på en god måde - ofte bander jeg paneler langt væk i de officielle sæt, men her virker de efter hensigten. Hulrelieffet over døren til kirken (korset) er en fiks lille detalje. Det samme kan man desværre ikke sige om det store vindue i enden af kirken - det skriger efter en glasmosaik Wink
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Point: 755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 07:12
Fin MOC. Og rart med noget middelalder. Jeg må erklære mig enig med Erik - en kirke skal da have en glasmosaik i enden!
Men der er masser af liv og det ser godt ud med dine korsriddere. Og så er det altid fedt med en lille forhistorie til sådan en kreation.
Jeppe Schmidt
Til top
Michael.B.Poulsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 05-August-2011
Sted: Randers
Region: Østjylland
Point: 129
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael.B.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 08:01
Nice Clap
Michael B. Poulsen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-September-2012 kl. 15:01
Hehe jeg vil give jer begge (erik / jeppe) ret i at der godt kunne have været noget mosaik i enden, meeen kan ikke lige hitte ud af hvordan det skulle kunne laves Confused, jeg tog bare den lette løsning og satte en "glas" væg i enden jeg havde fået i en blandet lego pakke for et stykke tid siden.. Tongue

Men ellers mange tak for de fine ord, det var en fornøjelse at bygge en middelalder kirke for første gang Big smile
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Point: 755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2012 kl. 14:34
Enten kan du stable en masse 1x1 transparente plader i forskellige farver og mønstre, eller også kan du stille dem på højkant med nogle hegn så det ligner blyindfattede vinduer.
Jeppe Schmidt
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 19:49
Hold da k..., ja det ville godt nok lige forøge helhedsbilledet med sådan en gang mosaik.. hold da opShocked
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 20:42
Fint kirke! Jeg kan også lide den måde du har lavede tøj til ridderne. Clap Simpelt men effektivt. Hvad med transparent "ost" wedges til din mosaik?
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 18:43
Citat: Chris.Paton Chris.Paton skrev:

Fint kirke! Jeg kan også lide den måde du har lavede tøj til ridderne. Clap Simpelt men effektivt.

Takker Smile og så behøver man ikke engang at lime det fast på selve minifigs'ene, så man kan godt sige at det er "påklædningstøj" ganske vist ikke til dukker, men til Lego minifigs. WinkTongue

Citat: Chris.Paton Chris.Paton skrev:

Hvad med transparent "ost" wedges til din mosaik?

Dem er jeg ikke lige klar over hvad det er ConfusedEmbarrassed

Redigeret af Kim.Sørensen - 14-September-2012 kl. 18:43
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 18:45
Oste = Slope 31° 1x1x2/3
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 18:49
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 18:51
Ahh ja dem

Og ja det vil også se godt ud i en mosaik

Redigeret af Kim.Sørensen - 14-September-2012 kl. 18:51
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 18:55
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Enogtredive ???
Det hedder de i MLCAD og i LeoCAD - derfor....

Jeg har lige siddet og leget med 200 af dem i MLCAD - så er nok lidt miljøskadet.

Vi må hellere have gang i vinkelmåleren Geek
Til top
H.C.Grove Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 17-Februar-2009
Region: Hovedstadsområdet
Point: 3390
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.C.Grove Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 05:13
Jeg har ikke lige nogle oste her (sidder ie et tog), men eftersom de er 2 plader høje på den ene side og ca. ½ plade på den anden side, giver lidt trigonometri at vinklen i teorien er 30,9637565321 grader.

.Henrik
Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 07:07

Redigeret af Asger.Lindeblad - 09-December-2024 kl. 09:53
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 18:54
Citat: Asger.Lindeblad Asger.Lindeblad skrev:

Flot kirke og MOC.

Tak Smile

En lille byggeteknisk ting, som mange AFOL vil falde over (jeg gjorde det ihvertfald): Du blander de forskellige lysegrå (light gray/light bluish gray), og det giver et 'snavset' udseende. Du bør nok holde dig til én af farverne (og det gælder i princippet også for brown/reddish brown og dark gray/dark bluish gray (jeg kan ikke lige se, om du har fået blandet dem også i din MOC). Og ind imellem er der plader med meget støv, hvilket er med til at give et 'snavset' udseende. Du kan med fordel vaske dem eller blot børste støvet af med en pensel.

Jamen, det er en gammel kirke Tongue.

Er tilbøjelig til at give dig ret.
Men problemet er at jeg har nogle lidt ældre grå klodser som ikke passer sammen med fantasy eraen / kingdoms grå farver da de er noger lysere i det, og jeg må nok være ærlig at sige at jeg ikke kan fået tage mig sammen til at sortere, og hvis jeg gør så får jeg jo også en del "mindre" grå klodser Wink, Personligt kan jeg godt lide at der er lidt farve forskel i byggeriet.. men ok sådan er vi jo alle forskellige Wink

Og Ja - der mangler en mosaik i det store vindue.

Jep, jeg har fået lidt inspiration herfra så det vil der komme i en ny kirke engang Big smile

Redigeret af Kim.Sørensen - 15-September-2012 kl. 18:58
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 04:57
Jeg er nok mest enig med Asger...
Det er et problem at de store "grågrumsede" paneler afviger så meget (fordi de er så store).

Jeg har selv i tidernes morgen blandet dark gray og gray med de nye grå farver, men det var mest af nød. Efter at min klodssamling har nået en passende størrelse foretrækker jeg andre teknikker (blanding af LBG, DBG og andre farver). Et godt eksempel er borgmuren på Mark Falworth's flotte Anselm Castle: http://www.flickr.com/photos/mark-of-falworth/7354499172/in/photostream/
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 08:30
Men hans mur er også med blandet grå farver?, som Asger ikke kan lide, dog ikke med de paneler jeg bruger, men det er simpelthen at nød fordi jeg ikke har så mange grå klodser Disapprove ellers ville hele kirken blive bygget op af grå klodser, men jeg kan nu godt lide at bruge de paneler, da man hurtiger kan få bygget en størrer mur op..

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.