Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tomato Street 6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tomato Street 6

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tomato Street 6
    Sendt: 27-August-2012 kl. 13:59
Som Lasse gættede i min lille sommerspøg, så er Tomato Street 6 et orangeri.
Jeg lovede nogle billeder af modellen in extenso, så her:

Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Point: 2130
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 14:47
Flot model, fedt tag (alle steder)
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Point: 755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 15:07
Nydeligt. Hvordan er det flade halvrunde tag lavet? Jeg har kigget og kigget og kan ikke gennemskue, hvad det er for nogle klodser du har brugt.
Jeppe Schmidt
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Point: 2318
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 15:45
Super godt, som sædvanlig.
Elsker tagene!
Men kan ikke lige se hvorfor ligger en løs rød 1x1 rund plade ved indgang...
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 16:49
Citat: Sandra.Almeida Sandra.Almeida skrev:

Super godt, som sædvanlig.
Elsker tagene!
Men kan ikke lige se hvorfor ligger en løs rød 1x1 rund plade ved indgang...
Tak Sandra Embarrassed
Den lille røde bandit er nu fjernet fra modellen. Jeg havde ikke set den Confused
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 16:51
Citat: Jeppe.Schmidt Jeppe.Schmidt skrev:

Nydeligt. Hvordan er det flade halvrunde tag lavet? Jeg har kigget og kigget og kan ikke gennemskue, hvad det er for nogle klodser du har brugt.
1x2 plate modified
Til top
Morten.Toftegaard Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 03-Juli-2010
Region: Vestsjælland
Point: 105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 20:21
Skide godtBeer
Til top
R.Christiansen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 01-September-2009
Point: 579
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér R.Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 01:31
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

1x2 plate modified
Jeg kommenterer sjældent MOC's, men det dér er dælme fundet godt på, Svend Erik Thumbs Up
Til top
BrianAbildgaard Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 18-December-2009
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianAbildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 04:15
Nu vil jeg jo gerne rose et hus der bruger ork hjelme :-)

Super lækkert hus og taget på buen er genial.

Jeg har en ide om at nedenstående ville understøtte enden af de spidse plader. I stedet for tiles på toppen ..... men jeg har taget fejl før :-)
også i dark bluish
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=3048
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 04:51
Flot hus. Farverne passer godt sammen. Som tidligere nævnt er jeg særligt begejstret for taget på den halvrunde tilbygning. Huset ligner jo umiddelbart noget der har nogle år på bagen, så jeg savner måske lidt synlige spor efter reparationer af taget.
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Hovedstadsområdet
Point: 1093
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 05:21
Jeg er vild med Tomato street bygningerne!
Leg godt :)
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 06:03
Citat: BrianAbildgaard BrianAbildgaard skrev:

Nu vil jeg jo gerne rose et hus der bruger ork hjelme :-)

Super lækkert hus og taget på buen er genial.

Jeg har en ide om at nedenstående ville understøtte enden af de spidse plader. I stedet for tiles på toppen ..... men jeg har taget fejl før :-)
også i dark bluish

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=3048
Tak for rosen, Brian. Den med slopes'ene havde jeg faktisk ikke tænkt på. Men jeg har flere planer med de "spidser", så måske en anden gang...Wink
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 06:06
Citat: Erik.D.Petersen Erik.D.Petersen skrev:

Flot hus. Farverne passer godt sammen. Som tidligere nævnt er jeg særligt begejstret for taget på den halvrunde tilbygning. Huset ligner jo umiddelbart noget der har nogle år på bagen, så jeg savner måske lidt synlige spor efter reparationer af taget.
Jeg kunne ikke lige finde ud af at svine taget til, Erik, så jeg valgte at lade det fremstå som nyrenoveret...Wink

Citat: R.Christiansen R.Christiansen skrev:

1x2 plate modified
Jeg kommenterer sjældent MOC's, men det dér er dælme fundet godt på, Svend Erik Thumbs Up
Tak, Rune, det tillader jeg mig at betragte som ros...Embarrassed
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 5825
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 17:24
Flot flot bygning Svend Erik.

Jeg er vild med din vejrhøne. Den ide vil jeg gerne låne. Fed detalje.

Du har brugt mange spændende byggemetoder som jeg godt kan lide. Skoder/vinduer/buen/tag mm.
Det bedste er nok taget på udestuen. Det er smart at det passer sammen til buen. Godt fundet på.
Efter min mening er huset det pæneste du har lavet til dato. Virkelig gennemført.

Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 17-Januar-2011
Region: Nordsjælland
Point: 940
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 19:25
Rigtig flotClap
Med teaseren i gættekonkurrencen var jeg også ved at blive utålmodigWink
Jesper Westlund Lindbæk

Oderint dum metuant

I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 20:30
Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

Flot flot bygning Svend Erik.
Jeg er vild med din vejrhøne. Den ide vil jeg gerne låne. Fed detalje.
Du har brugt mange spændende byggemetoder som jeg godt kan lide. Skoder/vinduer/buen/tag mm.
Det bedste er nok taget på udestuen. Det er smart at det passer sammen til buen. Godt fundet på.
Efter min mening er huset det pæneste du har lavet til dato. Virkelig gennemført.

Tak Christoffer. Du låner bare. Jeg er lige blevet citeret for i et interview at "kunstnere stjæler fra hinanden". Det var ikke helt det jeg sagde, men at vi bliver inspireret af hinanden...

Ja, der er en del nye byggemetoder. De største udfordringer var:
1) Buen i orangeriet. Jeg havde en pose liggende med de modificerede plates, og de skulle bare bruges. Så det var normalproceduren: Try and try again (underforstået: indtil det lykkes).
2) Vinklen på det grønne tag. Der er hinges inden under og de sætter sig normalt i 90 grader eller nogle andre vinkler, der ikke passer med en gavl, der er bygget op  med "en knop ind en klods op". Det giver som bekendt ikke 90 grader, da LEGO basic dimensionen ikke er 1:1. Så jeg har brugt et cowboy-trick med ekstra hinges til at holde vinklen.
3) Vinduerne. Jeg skulle prøve hegn med transparente tiles, men man sætter ikke bare sådan lige de to hegn mod hinanden. Jeg må derfor give credit til Lasse V, som hurtigt havde et bud på løsningen.

Og nå ja, vejrhønen/-hanen. Den er en kombination af noget jeg har set på nettet og min egen idé. Så snup du bare den Smile

Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-August-2012 kl. 02:43

Citat: Erik.D.Petersen Erik.D.Petersen skrev:

Jeg kunne ikke lige finde ud af at svine taget til, Erik, så jeg valgte at lade det fremstå som nyrenoveret...Wink

Det må, alt andet lige, betragtes som et tegn på overskud Wink
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 10:36
Brugte lidt tid i dag på at efterse de modeller (Tomato Street), der skal udstilles i Skærbæk...
Nr. 6 fik sat en ½ baseplate på højre side, hvilket gav anledning til denne lille scene:

He:
Wilt thou Marry Me, dear Lady Legolia?
She:
Indeed My bold Lord Brickington!

Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 17-Januar-2011
Region: Nordsjælland
Point: 940
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 13:58
SweeeeetClap
Jesper Westlund Lindbæk

Oderint dum metuant

I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.070 sekunder.