Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Egyptiske mosaikker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Egyptiske mosaikker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2777
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Egyptiske mosaikker
    Sendt: 20-August-2012 kl. 13:53
Så har vi været et smut i Lem og fremvise nogle af vores byggerier... Det blev også her, at vores Egyptiske mosaikker første gang blev vist frem... Derfor må det også være på tide, at vi præsenterer dem her på forum....

NB...Alle 3 mosaikker er lavet på basis af nogle korsstings-mønstre, som vi fandt på Vorbasse marked Smile
Ina Hjorth Nilsson

Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Point: 5825
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:35
De er virkelig flotte.

Den første, er den lavet af 1x1 fliser?
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Januar-2006
Point: 2777
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 14:38
Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

Den første, er den lavet af 1x1 fliser?
Nix den er lavet med knopperne opad... Det betyder at hver tern er to stk 1*1 plader oven på hinanden... Wink
Ina Hjorth Nilsson

Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 5296
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 15:04
Den i midten er min favorit Thumbs Up .. men de andre er nu også gode. Den øverste skal man nok bare på lidt større afstand for at farverne 'flyder sammen'. På billeder ser den meget pixeleret ud.

Er der nogle virkelige forlæg? Eller er det bare inspireret af noget?
Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 15:37
Man får jo helt lyst til selv at forsøge sig udi mosaikbyggeri, når man ser tre så gode eksempler på disciplinen! Synes også at det er interessant at se en anden teknik (#1) end den gængse med knopperne ud mod beskueren.
Citat: Ina.Nilsson Ina.Nilsson skrev:

NB...Alle 3 mosaikker er lavet på basis af nogle korsstings-mønstre, som vi fandt på Vorbasse marked Smile

Også her et eksempel på en anden tilgang, end via f.eks. pic-to-brick løsningen. Godt tænkt! Tongue
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-September-2007
Region: Midtsjælland
Point: 4244
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:10
Citat: Ina.Nilsson Ina.Nilsson skrev:

Alle 3 mosaikker er lavet på basis af nogle korsstings-mønstre

Jeg har faktisk tænkt på, hvorvidt man kunne bruge korsstingsmønstre. Jeg er dog aldrig nået så langt, som til at prøve.

Men kan her ser, at det fungere særdeles godtThumbs Up
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Region: Vestjylland
Point: 2318
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 16:33
Flot mosaik og elsker den valgt tema.

Der var engang. at jeg tænkte at lave mosaik, da jeg synes de er så fint og flot, men så fandt jeg pic-to-brick og tænkt "what's the point?" og droppet så ideen om at lave nogle. Så glæder mig at høre at det ikke var en computer som lave billede for dig.
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.047 sekunder.