Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fra Vugge til Grav
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra Vugge til Grav

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fra Vugge til Grav
    Sendt: 13-Juli-2012 kl. 11:03

Da jeg gik i gang med en bestillingsopgave, blev jeg lidt inspireret af Byggepladens igangværende konkurrence, så jeg ændrede temaet til at skildre de to yderpunkter i en kendt bibelsk persons liv...

Først en situation fra en stald i Bethlehem efter at 3 konger har været på besøg og afleveret fødselsdagsgaver. De nybagte forældre fejrer begivenheden:

Som bekendt endte han sit jordiske liv på bjerget Golgatha...

Til top
ClausPedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Point: 2095
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 11:32
"Den er ikke så ringe" - som vi siger her ovre i "forkants Danmark".
Claus Pedersen

"Klodset" - jeg fatter ikke en brik?
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Point: 3538
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 12:27
Fantatisk MOC Thumbs Up

Det er imponerende hvor mange detaljer du kan få med på 8x8 knopper Clap
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 5825
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 13:45
Rigtig god moc Svend Erik.  Thumbs Up
Jeg savner dog lidt kameler med visemænd, køer, geder osv ved stalden. Men ok det er begrænset hvad der er plads til på en vignette.

Jeg spekulerer lidt over hvordan du har fået torsoen til at sidde fast på korset 81  Går der mon en elastik eller noget igennem ved armene, eller hvordan er det lige lavet?
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Region: Østjylland
Point: 2130
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 13:53
Super flotte mocs, godt fundet på og perfekt udført.
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 13:54
Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

Jeg savner dog lidt kameler med visemænd, køer, geder osv ved stalden. Men ok det er begrænset hvad der er plads til på en vignette.
Exactly!
Jeg havde faktisk en ged med, men fjernede den igen. I en anden version havde jeg også de 3 vise mænd - men det blev også for crowded.

Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

Jeg spekulerer lidt over hvordan du har fået torsoen til at sidde fast på korset 81  Går der mon en elastik eller noget igennem ved armene, eller hvordan er det lige lavet?
Der er ingen hokus pokus. Ingen lim eller elastikker. Det er ren clutch power!
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 14:46
Hold k... hvor er det godt lavet - Clap
jeg går snart igang med mit indslag, men hold op hvor er konkurrencen blevet hård.Confused

Men jeg syntes at der er dejligt med alle de kreative og flotte MOC's
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Hovedstadsområdet
Point: 1093
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 07:03
Hvor er det fedt at se hvor meget man kan få med på 8x8 klodser!
Leg godt :)
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 07:22
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Jeg går snart igang med mit indslag, men hold op hvor er konkurrencen blevet hård.Confused

Dette indslag deltager ikke i Byggepladens konkurrence, så du må "nøjes" med at konkurrere med de andre bidrag...
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 13:45
Pev, så har jeg måske en chanceWink
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 13:45
De er fine! Jeg ville dog ikke smile hvis jeg lige havde fået hevet armene af led Tongue
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 06:17
Så har jeg oplevet det med... Ouch
Min model af korsfæstelsen
er nu officelt plagieret/kopieret og sat til salg på nettet!!!Shocked
Skal man grine eller græde? Være sur eller stolt?

Nåh, men jeg vælger at tage det med et smil. Han/hun har brugt "customized" figurer. Min model er udelukkende lavet af originale LEGO elementer!

Her er kopien:
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Region: Midtsjælland
Point: 3538
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 08:28
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Her er kopien:

Jeg vil ikke kalde det en kopi. Det kan godt være at custombricks er blevet inspireret af din MOC. Men jeg synes, at der er mange forskelle mellem din version og custombricks-versionen. Korset og minifigurene er helt anderledes og de står på underlag i forskellige farver og faconer. 

Desuden er din version meget flottere end custombricks-versionen.Thumbs Up Custom-romeren er gyselig Dead

Men korsfæstelsen er jo et motiv, der er blevet bygget mange gange. Denne version er fx blevet bygget over 10 år før du byggede din Wink

Redigeret af Lasse.Vestergård - 31-December-2013 kl. 08:29
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 09:18
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Jeg vil ikke kalde det en kopi. Det kan godt være at custombricks er blevet inspireret af din MOC. Men jeg synes, at der er mange forskelle mellem din version og custombricks-versionen. Korset og minifigurene er helt anderledes og de står på underlag i forskellige farver og faconer. 
Du har en pointe, og det ville jo heller ikke være en kopi din model, hvis jeg byggede Roskilde Domkirke i mikroskala...!? Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.074 sekunder.