Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Golden Whale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Golden Whale

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Golden Whale
    Sendt: 15-Juni-2012 kl. 18:46
det er det første skib i verden der har dette system, med fjernstyret kannoner/luger/lys
og det er jeg ret stolt af, 

flere billeder er her http://mocpages.com/moc.php/328292

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 16-Juni-2012 kl. 05:52
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Pirat Kongen
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Point: 4294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 18:48

Redigeret af Adrian.Perslow - 11-August-2025 kl. 10:52
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 18:55
Citat: Adrian.Perslow Adrian.Perslow skrev:

Det kan jeg godt forstå du er stolt af - det er super fedt lavet Clap
tak jeg tilføjer nogle billeder senere, indtil da, kan i tjekke min mocpages side ud, eller bare nyde videoen,

Pirat Kongen
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juni-2012 kl. 19:33
Det er efeterhånden sjældent, at jeg finder tid til at kommentere MOCs, men denne præsentation fortjener STOR ros.

Skibet er flot, og dine fjernbetjente kanon-porte gør enhver LEGO Pirate-fan blød i knæene.

Og da vi vel alle (LEGO Pirate's fans) er POTC-fans ødelægger det jo absolut intet, at underlægningsmusikken stammer herfra.

Super med indlagt  lys ovenikøbet.

Det er sådan et skib, jeg har drømt om at bygge i mange år. Clap

Jeg havde dog nok valgt nogle andre (eller færre) farver, men det er jo en smagssag. Big smile
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 6120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 03:23
Fed idé. Det ærgrer mig en anelse, at man kan se tandhjulet - er det ikke muligt at få det skjult på en måde?

Redigeret af C.Straaberg - 16-Juni-2012 kl. 03:23
Carsten.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 05:17
Citat: Jesper.Thuesen Jesper.Thuesen skrev:

Det er efeterhånden sjældent, at jeg finder tid til at kommentere MOCs, men denne præsentation fortjener STOR ros.

Skibet er flot, og dine fjernbetjente kanon-porte gør enhver LEGO Pirate-fan blød i knæene.

Og da vi vel alle (LEGO Pirate's fans) er POTC-fans ødelægger det jo absolut intet, at underlægningsmusikken stammer herfra.

Super med indlagt  lys ovenikøbet.

Det er sådan et skib, jeg har drømt om at bygge i mange år. Clap

Jeg havde dog nok valgt nogle andre (eller færre) farver, men det er jo en smagssag. Big smile
mange tak for de fine ord, et eller andet sted er de mange farve meget realistiske, fordi de rigtige skibe havde også utroligt mange farve (mest de franske)
men denne her, det virkede bare så naturligt at putte en masse farve ind i den hehe,
og ja den har mange farve, den har 7 i alt, men det er godt, fordi normalt bruger jeg kun 2 farver, og det kommer tit til at se for ensformigt ud

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 16-Juni-2012 kl. 05:26

Pirat Kongen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 05:24
Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Fed idé. Det ærgrer mig en anelse, at man kan se tandhjulet - er det ikke muligt at få det skjult på en måde?
tro mig jeg arbejder på det, fordi jeg hader det også, jeg har også fundet en måde men så kan jeg kun åbne portene, ikke lukke dem igen,  og det går jo ikke, men lad os sige jeg tog den med til legoworld, så kunne jeg fjerne tandhjulene,
ligesom i det her billdede

det smarte er at hvis jeg gør det, så kan kannonerne stadig løbe frem og tilbage, og hvis man tilslutter dem til en ny eller gammel transformer, så kan de kører i et langsomt tempo + de kan kører hele dagen,

Pirat Kongen
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 5296
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 05:38
Det er et fedt skib.

Det er en meget blæret detalje med kanonportene. Ligesom Jesper synes jeg måske nok at skibet er en smule spraglet, men det er måske også lidt fordi at der så meget liv på den med alle de minifigs.

Jeg kan ikke lige vurdere hvor realistisk det er, men fra visse vinkler, synes jeg også at det ser en smule fladnæset ud. Som om at de øverste klodslag fra niveauet cirka omkring akslen til kanonportene og opefter burde have gået lidt længere ud over boven.
Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 05:54
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Det er et fedt skib.

Det er en meget blæret detalje med kanonportene. Ligesom Jesper synes jeg måske nok at skibet er en smule spraglet, men det er måske også lidt fordi at der så meget liv på den med alle de minifigs.

Jeg kan ikke lige vurdere hvor realistisk det er, men fra visse vinkler, synes jeg også at det ser en smule fladnæset ud. Som om at de øverste klodslag fra niveauet cirka omkring akslen til kanonportene og opefter burde have gået lidt længere ud over boven.
igen hver sin smag,
jeg kan godt lide det,
Og det er det der tæller, jeg deler bare mit arbejde med jer, men som sagt, så er alle kommentarer velkommen,

Pirat Kongen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 05:55
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Det er et fedt skib.

og jo den er lidt flad næset, men det er meget karekteristisk,

Pirat Kongen
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 06:16
Det er jo et kompromis ligesom i de fleste andre moc's.
Jeg synes der er for mange stormaster på så lille et skib - især da de store linieskibe med op til 74 kanoner i 3 etager kun havde 3 master.
Eksempel: HMS Victory

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 06:21
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Det er jo et kompromis ligesom i de fleste andre moc's.
Jeg synes der er for mange stormaster på så lille et skib - især da de store linieskibe med op til 74 kanoner i 3 etager kun havde 3 master.
Eksempel: HMS Victory

tja, jeg syntes bare den så tom ud med kun 3 master,

Pirat Kongen
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Point: 950
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 07:20

Super flot MOC. Har du overvejet, om du kan anvende et sort tandhjul i stedet, så er det måske ikke så synligt (det, du har anvendt, mindes jeg dog ikke at have set i sort). 

Det næste må vel være, at du får kanonerne til at fyre nogle klodser (kanonkugler) af sted. Big smile
K.Gabriel
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 07:26
Citat: K.Gabriel K.Gabriel skrev:

Super flot MOC. Har du overvejet, om du kan anvende et sort tandhjul i stedet, så er det måske ikke så synligt (det, du har anvendt, mindes jeg dog ikke at have set i sort). 

Det næste må vel være, at du får kanonerne til at fyre nogle klodser (kanonkugler) af sted. Big smile
det eksitere ikke i sort, har tjekket før,
og jeg fik faktisk affyret en klods med mit system, og fjernbetjeneing, men det var kun en kannon, og jeg skulle bruge 30 min på at kalibrerer systemet bagefter, så det kunne virke ordrenligt, så det dur ikke, det sled også alt for hårdt på moteren, men jeg arbejder på det

Pirat Kongen
Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Midtsjælland
Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 07:42

Redigeret af Asger.Lindeblad - 09-December-2024 kl. 22:22
Til top
Thomas.Möser Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2009
Point: 394
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Möser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 08:44
Citat: Asger.Lindeblad Asger.Lindeblad skrev:

Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

74 kanoner i 3 etager .

Det skærer altså lidt i øjnene på en søofficer med etager på et skib. Det hedder dæk!

Nu kommer citatet jo også fra en "flyver" LOL
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 09:29

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 15:29
[QUOTE=Asger.Lindeblad]
 Asger, nu hvor du er her, 16% af klodserne ca kommer fra dig af hehe,
så det er vel godt at se at jeg har brugt dem fornuftigt, LOL

Pirat Kongen
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 16:31

Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juni-2012 kl. 17:09
Sej lille plimsolle du har fået banket sammen derSmile
Okay, lidt for underspillet:  Det jeg ville sige er at det er en super sej fuldrigger med råsejl på alle master du har MOC'et sammen. 
En herlig video er det også blevet til.
Fine lyseffekter og super seje kanon luger, har du overvejet at bruge elastikker istedet for tandhjul?

Dejligt at du ville dele den med os, jeg må blankt erkende at jeg sikkert aldrig kommer til at lave noget tilsvarende.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.