Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tog station
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tog station

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 04-September-2007
Sted: Denmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 1990
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tog station
    Sendt: 19-Marts-2012 kl. 16:51
Ja, så er jeg blevet færdig med min nye station. Som de fleste af jer herinde ved, holder jeg meget af at bygge bygninger, som passer ind i div. tog layouts. Denne gang har jeg prøvet at lave noget overdækning til perronen. Nedenfor smider jeg lige lidt fotos fra forskellige vinkler, håber I kan lide hvad I ser, ris / ros modtages meget gerne.......

Her er et forfra.

og et bagfra.

og så lige et par stykker fra siden, både med og uden tog.

Jeg har altid synes at det er meget imponerende at de kan stå stille en hel dag, så sådan en ville jeg også have med på min station.

og som rosinen i pølseenden, kommmer der lige lidt flere fotos fra forskellige vinkler..

Håber I kunne lide hvad I så, som sagt ris og ros modtages meget gerne...

PS...

Se Knud jeg kan også godt bygge noget som ikke er stort LOLLOLLOLLOLLOL 
Morten Anker

Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-)

Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Region: ikke oplyst
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 16:58
Er selvfølgelig vild med den store glasoverdækning. Den er da bare for fed. Clap

Men kan også godt lide trappen ved indgangen, og så selve designet på stationen. 

Fedt at den ikke er kæmpe stor, så den passer ind mange steder. (det sagde hun også i går)
Morten Øberg
Til top
Klaus.Geisnæs Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Midtjylland
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Geisnæs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:06
 Det ser da bare rigtig godt ud, fine detaljer og genial overdækningClap. Skulle lige se den to gange, før jeg lagde mærke til konstruktionen. 
Til top
Jesper.Burgdorff Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Nordvestjylland
Point: 2500
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Burgdorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:08
Det er en kanon flot staion. Er den bygget ud fra fri fantasi eller er det efter en rigtig station?
Jesper Burgdorff Madsen
Til top
Stefan.Sandbeck Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Oktober-2008
Point: 1276
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan.Sandbeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:08
Bla Bla Bla Morten ;-) kan du ikke lave andet end bygninger til jernbanen Wink

Det ser sku  rigtig godt ud jeg er også vild med glaspartiet Thumbs Up
Stefan Sandbeck

Den ABS afhængige Autolakere
(citat fra Kundby)

TC8
Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:20
Citat: Jesper.Burgdorff Jesper.Burgdorff skrev:

Det er en kanon flot staion. Er den bygget ud fra fri fantasi eller er det efter en rigtig station?
Det er en kombination af mange stationer fra Tyskland, og så en portion fri fantasi oveni!! Tongue
Morten Anker

Til top
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Januar-2010
Region: Nordsjælland
Point: 1518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:26
En rigtig flot station! Clap Mange fine detaljer giver indtryk af en gammel majestætisk bygning. Glasoverdækningen er rigtig imponerende.
Til top
Ole.F.Berry Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 26-November-2011
Point: 235
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.F.Berry Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:27
Det er ALT for flot til det tog! LOL Det eneste jeg synes mangler er et stationsnavn og så måske nogle klassiske gadelamper ude foran? De gule arbejdslamper ved porten falder en anelse udenfor. Og så mangler der duer! Togstationer virker åbenbart som en magnet på dem Confused

Rigtigt lækkert farvevalg. Tan og sort går godt i spænd
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Point: 755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 17:49
Citat: Morten.Øberg Morten.Øberg skrev:

Fedt at den ikke er kæmpe stor, så den passer ind mange steder. (det sagde hun også i går)
43

Fed station! Glasoverdækningen er super god. Har du prøvet at lave den "fladere". Altså droppe en enkelt række vinduer så taget bliver fladere? Det tror jeg vil gøre den endnu pænere.
Din brug af de halve arches fra Prince of Percia (og hvor de ellers komer fra) er god.
Farvetemaet er er afdæmpet og passer godt til stationene og byggestilen.
Jeppe Schmidt
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 18:11
Hvad laver den kineser på Fårevejle Station...???
Og hvad skal vi med alle de stationer, Morten???
Men ellers er du undtagelsesvis sluppet meget godt fra det Wink
Den vil pynte i Kundby i uge 42!

Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 18:58
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Og hvad skal vi med alle de stationer, Morten???
Men ellers er du undtagelsesvis sluppet meget godt fra det Wink
Den vil pynte i Kundby i uge 42!

Kinesere har vel også lov til at rejse som udvekslingsstudenterLOLLOLLOL Og med hensyn til alle de stationer, så kan vi jo bygge en endnu større togbane i Kundby. For der kan jo ikke køre tog uden nogle stationer, vel???
OK, så pyt da, så tager jeg den med til Kundby 2012
Morten Anker

Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 19:05
Ja, super flot stationsbygning, lige som Jeppe syntes jeg at glasoverdækningen virker for høj, men ellers, genialt og spitzen klasse. 
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Point: 2130
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 07:33
Wow - super flot station.
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 07:39
Flot stasjon MortenClap og som mange andre har skrevet...kan godt like det glasparti...

Den skal til Klodsfest?

Morten Dalermoen
Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:32
Citat: Morten.Dalermoen Morten.Dalermoen skrev:

Flot stasjon MortenClap og som mange andre har skrevet...kan godt like det glasparti...

Den skal til Klodsfest?

Hej navnebror, nej den kommer desværre ikke til klodsfest, da dens far skal på arbejde søndag.Dead
Morten Anker

Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:35
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Ja, super flot stationsbygning, lige som Jeppe syntes jeg at glasoverdækningen virker for høj, men ellers, genialt og spitzen klasse. 
Hej Casper & Jeppe.
1000 tak for jeres forslag med at gøre den lidt mindre flad...Dejligt at andre kan se sådan nogle ting, jeg må have set min blind på den måde jeg havde gjort det på...Neden under smider jeg lige et par fotos af den nye gladsoverdækning, lidt mindre flad om meget flottereLOLClapBig smile

Håber I kan lide den nye version........

Redigeret af Morten.Skov - 20-Marts-2012 kl. 12:41
Morten Anker

Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:42
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Tillad mig at følge op: hvad laver den kineser i grønne Speedo's på stationen?Wink

Ellers et godt eksempel på klassisk banegårdsbyggeri. Største problem er vel, at kvaliteten på byggeriet lægger et vist forventningspres på de bygninger der skal omgive den!WinkThumbs Up
Til top
Jeppe.A.Nielsen Se drop down
Knop
Knop

Medlem siden: 10-Marts-2012
Point: 1
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.A.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:47
hej morten nice station
vi begynder snart på vores projektWink
dine nevøer
(Mikkel og Jeppe) slutStar
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Point: 755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:28
Citat: Morten.Skov Morten.Skov skrev:

Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Hej Casper & Jeppe.
1000 tak for jeres forslag med at gøre den lidt mindre flad...Dejligt at andre kan se sådan nogle ting, jeg må have set min blind på den måde jeg havde gjort det på...Neden under smider jeg lige et par fotos af den nye gladsoverdækning, lidt mindre flad om meget flottereLOLClapBig smile
Håber I kan lide den nye version........
Det synes jeg da hjalp. Ved ikke om du har set dig blind.. nogle gange skal man bare prøve et design og kigge lidt på det, før man bestemmer sig for om det fungerer eller ej.
Har du også gjort noget ud af inventaret i stationen?
Jeppe Schmidt
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Region: Trekantsområdet
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:47
Ja, nu sidder den simpelthen lige i øjet - rigtig flot lavet

- jeg er specielt vild med indgangstrappens enkelthed !
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.266 sekunder.