![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Tomato Street 6 |
Besvar
|
| Forfatter | |||
Jesper.Lindbæk
Panel
Medlem siden: 17-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 940 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Tomato Street 6Sendt: 14-September-2012 kl. 13:58 |
||
|
Sweeeeet
|
|||
|
Jesper Westlund Lindbæk
Oderint dum metuant I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it! |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-September-2012 kl. 10:36 |
||
|
Brugte lidt tid i dag på at efterse de modeller (Tomato Street), der skal udstilles i Skærbæk...
Nr. 6 fik sat en ½ baseplate på højre side, hvilket gav anledning til denne lille scene:
He:
Wilt thou Marry Me, dear Lady Legolia?
She:
Indeed My bold Lord Brickington!
![]() |
|||
![]() |
|||
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-August-2012 kl. 02:43 |
||
Det må, alt andet lige, betragtes som et tegn på overskud ![]() |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2012 kl. 20:30 |
||
Tak Christoffer. Du låner bare. Jeg er lige blevet citeret for i et interview at "kunstnere stjæler fra hinanden". Det var ikke helt det jeg sagde, men at vi bliver inspireret af hinanden...
Ja, der er en del nye byggemetoder. De største udfordringer var:
1) Buen i orangeriet. Jeg havde en pose liggende med de modificerede plates, og de skulle bare bruges. Så det var normalproceduren: Try and try again (underforstået: indtil det lykkes).
2) Vinklen på det grønne tag. Der er hinges inden under og de sætter sig normalt i 90 grader eller nogle andre vinkler, der ikke passer med en gavl, der er bygget op med "en knop ind en klods op". Det giver som bekendt ikke 90 grader, da LEGO basic dimensionen ikke er 1:1. Så jeg har brugt et cowboy-trick med ekstra hinges til at holde vinklen.
3) Vinduerne. Jeg skulle prøve hegn med transparente tiles, men man sætter ikke bare sådan lige de to hegn mod hinanden. Jeg må derfor give credit til Lasse V, som hurtigt havde et bud på løsningen.
Og nå ja, vejrhønen/-hanen. Den er en kombination af noget jeg har set på nettet og min egen idé. Så snup du bare den
![]() |
|||
![]() |
|||
Jesper.Lindbæk
Panel
Medlem siden: 17-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 940 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2012 kl. 19:25 |
||
|
Rigtig flot
|
|||
|
Jesper Westlund Lindbæk
Oderint dum metuant I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it! |
|||
![]() |
|||
C.Behrens
Dæk
Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5825 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2012 kl. 17:24 |
||
|
Flot flot bygning Svend Erik.
Jeg er vild med din vejrhøne. Den ide vil jeg gerne låne. Fed detalje. Du har brugt mange spændende byggemetoder som jeg godt kan lide. Skoder/vinduer/buen/tag mm. Det bedste er nok taget på udestuen. Det er smart at det passer sammen til buen. Godt fundet på. Efter min mening er huset det pæneste du har lavet til dato. Virkelig gennemført. |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2012 kl. 06:06 |
||
Jeg kunne ikke lige finde ud af at svine taget til, Erik, så jeg valgte at lade det fremstå som nyrenoveret...
Tak, Rune, det tillader jeg mig at betragte som ros...
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2012 kl. 06:03 |
||
|
|||
![]() |
|||
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1093 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2012 kl. 05:21 |
||
|
Jeg er vild med Tomato street bygningerne!
|
|||
|
Leg godt :)
|
|||
![]() |
|||
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2012 kl. 04:51 |
||
|
Flot hus. Farverne passer godt sammen. Som tidligere nævnt er jeg særligt begejstret for taget på den halvrunde tilbygning. Huset ligner jo umiddelbart noget der har nogle år på bagen, så jeg savner måske lidt synlige spor efter reparationer af taget.
|
|||
![]() |
|||
BrianAbildgaard
Klods
Medlem siden: 18-December-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 297 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2012 kl. 04:15 |
||
|
Nu vil jeg jo gerne rose et hus der bruger ork hjelme :-) Super lækkert hus og taget på buen er genial. Jeg har en ide om at nedenstående ville understøtte enden af de spidse plader. I stedet for tiles på toppen ..... men jeg har taget fejl før :-) |
|||
![]() |
|||
R.Christiansen
Tagsten
Medlem siden: 01-September-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 579 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2012 kl. 01:31 |
||
|
|||
![]() |
|||
Morten.Toftegaard
Klods
Medlem siden: 03-Juli-2010 Sted: Danmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 105 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2012 kl. 20:21 |
||
|
Skide godt
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2012 kl. 16:51 |
||
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2012 kl. 16:49 |
||
Den lille røde bandit er nu fjernet fra modellen. Jeg havde ikke set den
|
|||
![]() |
|||
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2318 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2012 kl. 15:45 |
||
|
Super godt, som sædvanlig.
Elsker tagene! Men kan ikke lige se hvorfor ligger en løs rød 1x1 rund plade ved indgang...
|
|||
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
|||
![]() |
|||
Jeppe.Schmidt
Panel
Medlem siden: 27-Februar-2011 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2012 kl. 15:07 |
||
|
Nydeligt. Hvordan er det flade halvrunde tag lavet? Jeg har kigget og kigget og kan ikke gennemskue, hvad det er for nogle klodser du har brugt.
|
|||
|
Jeppe Schmidt
|
|||
![]() |
|||
Benjamin.Jakobsen
Liftarm
Medlem siden: 04-Februar-2012 Sted: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2130 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2012 kl. 14:47 |
||
|
Flot model, fedt tag (alle steder)
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2012 kl. 13:59 |
||
|
Som Lasse gættede i min lille sommerspøg, så er Tomato Street 6 et orangeri.
Jeg lovede nogle billeder af modellen in extenso, så her:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |