![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Midistørrelse Ferrari Enzo |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Christian.Selnø ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 24-April-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 303 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2009 kl. 17:55 |
Det er en rigtig frækkert. Fed detalje med krom fælge.
![]() ![]() |
|
Christian Selnø
|
|
![]() |
|
Stefan.Sandbeck ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 30-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1276 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
virkeligt lækkert køretøj
![]() |
|
Stefan Sandbeck
Den ABS afhængige Autolakere(citat fra Kundby) TC8 |
|
![]() |
|
ChristianGrønne ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
Cool
|
|
![]() |
|
Rasmus.Damgaard ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Den er da anderledes fra dine normale traktorer og andre maskiner, men den er for fed.
![]() |
|
![]() |
|
Peter.Vingborg ![]() Dæk ![]() ![]() Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8420 |
Den er feeed Carsten!
|
|
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
|
![]() |
|
Erik.Bentsen ![]() Klods ![]() Medlem siden: 14-August-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 124 |
Super godt gået igen
Hilsen fra Nationalparken det vare sku ikke længe inden vi bliver pålagt at gå med træsko og molbohat |
|
![]() |
|
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
På denne stille nattevagt kan der lige blive tid til at vise den nyeste køretøjs-MOC frem, nemlig denne Ferrari Enzo lignende kreation. Modellen har ligget i mølpose siden foråret engang, men motiveret af denne tråd skulle dyret altså laves færdig! For den skulle nemlig forsynes med daaaaajlige forkromede fælge fra Chromebricks.com. Som det ses er de dog kun forkromede på den ene side, men det ses knapt nok når "musikken spiller".
Da jeg startede på at bygge modellen var det hensigten at lave en midistørrelse-udgave af #8653, lidt ligesom en gut på Brickshelf har gjort (kan ikke lige finde linket til den). Desværre viste det sig, at en miniudgave ville blive om muligt endnu mere ustyrligt grim end #8653, så det blev i stedet til denne MOC.
Skalaen er den samme som for mine øvrige midistørrelse-biler - også den Lime-farvede Hot Rod - så Ferrari'en passer derfor størrelsesmæssigt til mine traktorer. Jeg forsøgte først at lave de specielle døre, der er på Enzo'en, men det var svært at lave i denne "bette" størrelse, så det endte med "almindelige" mågevingedøre, á la dem der er på min midistørrelse 8466. Hvis jeg finder ud af at lave "Enzo-døre", så bliver modellen naturligvis udstyret med disse. Dørene åbnes ved at trække i den gule liftarm lige bagved døren. Motorhjelmen kan desuden også åbnes (manuelt), og i motorrummet finder man lige foran motoren en "styrepind" til Hands-of-God styringen. Alt ialt er der i "bedste" Racers-stil ikke synderligt mange Techniske funktioner på modellen, udover de nævnte.
Igen-igen måtte saven i sving, fordi der igen-igen skulle bruges denne liftarm: ... 4 stk. i rød og 2 stk. i sort.
Alle grå dele er nygrå (og Pearl Light Gray). Vægten blev 626 gram.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |