Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Midistørrelse Ferrari Enzo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Midistørrelse Ferrari Enzo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Christian.Selnø Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-April-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Selnø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Midistørrelse Ferrari Enzo
    Sendt: 29-August-2009 kl. 17:55
Det er en rigtig frækkert. Fed detalje med krom fælge.
Christian Selnø
Til top
Stefan.Sandbeck Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Oktober-2008
Region: Vestsjælland
Point: 1276
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan.Sandbeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 16:26
virkeligt lækkert køretøj
Stefan Sandbeck

Den ABS afhængige Autolakere
(citat fra Kundby)

TC8
Til top
ChristianGrønne Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Oktober-2008
Region: ikke oplyst
Point: 467
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianGrønne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 16:18
Cool
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-August-2009 kl. 02:57
Den er da anderledes fra dine normale traktorer og andre maskiner, men den er for fed.
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8420
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 22:42

Den er feeed Carsten!

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Erik.Bentsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 14-August-2007
Point: 124
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.Bentsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 21:22

Super godt gået igen  glæder mig til at se den i Skærbæk

Hilsen fra Nationalparken det vare sku ikke længe inden vi bliver pålagt at gå med træsko og molbohat

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 21:14

På denne stille nattevagt kan der lige blive tid til at vise den nyeste køretøjs-MOC frem, nemlig denne Ferrari Enzo lignende kreation.

Modellen har ligget i mølpose siden foråret engang, men motiveret af denne tråd skulle dyret altså laves færdig!

For den skulle nemlig forsynes med daaaaajlige forkromede fælge fra Chromebricks.com. Som det ses er de dog kun forkromede på den ene side, men det ses knapt nok når "musikken spiller".

Da jeg startede på at bygge modellen var det hensigten at lave en midistørrelse-udgave af #8653, lidt ligesom en gut på Brickshelf har gjort (kan ikke lige finde linket til den).

Desværre viste det sig, at en miniudgave ville blive om muligt endnu mere ustyrligt grim end #8653, så det blev i stedet til denne MOC.

Skalaen er den samme som for mine øvrige midistørrelse-biler - også den Lime-farvede Hot Rod - så Ferrari'en passer derfor størrelsesmæssigt til mine traktorer.

Jeg forsøgte først at lave de specielle døre, der er på Enzo'en, men det var svært at lave i denne "bette" størrelse, så det endte med "almindelige" mågevingedøre, á la dem der er på min midistørrelse 8466.

Hvis jeg finder ud af at lave "Enzo-døre", så bliver modellen naturligvis udstyret med disse.

Dørene åbnes ved at trække i den gule liftarm lige bagved døren.

Motorhjelmen kan desuden også åbnes (manuelt), og i motorrummet finder man lige foran motoren en "styrepind" til Hands-of-God styringen.

Alt ialt er der i "bedste" Racers-stil ikke synderligt mange Techniske funktioner på modellen, udover de nævnte.

Igen-igen måtte saven i sving, fordi der igen-igen skulle bruges denne liftarm:

... 4 stk. i rød og 2 stk. i sort.

Alle grå dele er nygrå (og Pearl Light Gray).

Vægten blev 626 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.254 sekunder.